نمایش آثاری از رضا آرامش در دوسالانه هاوانا

ٰرضا آرامش

 

مجموعه‌ای از آثار رضا آرامش در موزه ملی هنر‌های تزئینی هاوانا به نمایش درآمده است.


چهاردهمین دوره Bienal de La Habana با موضوع «آینده و معاصر» از ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شده و تا ۳۰‌ آوریل ۲۰۲۲ در کوبا ادامه دارد. این رویداد برای اولین بار است که حدود شش ماه طول می‌کشد و به سه مرحله تقسیم شده که به آنها «تجربیات» گفته می‌شود.




اولین مورد از آن‌ها با عنوان Preamble از ۱۲ نوامبر تا ۵ دسامبر ۲۰۲۱ بوده که با یک پنل نظری با افرادی از زمینه‌های فکری مختلف آغاز شد و نقطه اشتراک آن توسعه یک تحقیق انتقادی است در مورد حال و جست‌وجوی مسیر‌هایی که آینده‌ای‌امیدوارکننده‌تر و فراگیرتر را پیش‌بینی می‌کنند.



مرحله دوم به عنوان La Habana de la Bienal از ۶ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. در این مرحله هنر کوبا با برنامه‌ای از نمایشگاه‌ها و ارائه‌های پراکنده در سراسر شهر، معرفی می‌شود. مجموعه‌ای از پروژه‌های ویژه و کارگاه‌های مشارکتی نیز به این مجموعه اضافه می‌شود که برخی از آن‌ها از مرز‌های پایتخت فراتر رفته و به شهر‌های دیگر نیز کشیده خواهد شد.


سومین مرحله با عنوان Back to the future از ۲۵ مارس تا ۳۰‌ آوریل ۲۰۲۲ خواهد بود. «بازگشت به آینده» توانایی‌های هنر برای یافتن امکان وجود یک آینده بهتر را بررسی می‌کند. این نمایشگاه کیوریتوریال به چند پروژه تقسیم می‌شود که در مکان‌های مختلف شهر برگزار می‌شود.



دوسالانه هاوانا که در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد، یک رویداد هنری معاصر است که توسط مرکز هنر معاصر Wifredo Lam سازماندهی شده است و هدف اصلی آن کمک به دانش و انتشار بهتر هنر‌های تجسمی آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین بوده است. امسال بیش از ۲۰۰ هنرمند از حدود ۲۰ کشور از جمله اسپانیا، فرانسه، پرتغال، برزیل، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، پرو و... در نمایشگاه بین‌المللی هنر هاوانا حضور دارند.



آثاری از رضا آرامش نیز در چهاردهمین دوره دوسالانه هاوانا با ارائه انفرادی در موزه ملی هنر‌های تزئینی هاوانا به نمایش درمی‌آید. این نمایش با عنوان اسپانیایی Ruptura؛ Una y Mil Veces «جدا شدن؛ یک و هزار بار» منتخب آثاری است که گفتگویی را با تاریخچه ساختمان و مجموعه موجود در موزه ایجاد می‌کنند. این نمایش از ۲۱ ژانویه در موزه ملی هنر‌های تزئینی آغاز شده و ۳۰‌ آوریل ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر