اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

منتقدان درباره‌ی برو بیرون Get Out، تحسین‌شده‌ترین هارور سال 2017 تاکنون چه گفته‌اند؟

 

 

کریس جوان سیاه‌پوستی است که همراه با رز که دختری دانشجو و سفید پوست است در یک رابطه‌ی عاشقانه به سر می‌برد. آنها قصد ازدواج با یکدیگر را دارند اما قبل از آنکه بتوانند به این تصمیم جامه‌ی عمل بپوشانند از طرف والدینشان به یک ملاقات عجیب در روستایی دور افتاده دعوت می‌شوند. گرچه ابتدا به نظر می‌رسد این دعوت صرفاً یک ملاقات معمولی است اما مشخص می‌شود ماجرا به طور کلی چیز دیگری بوده است…


برو بیرون (Get Out) یک فیلم در سبک ترسناک و درام به کارگردانی جوردن پیل است که به تازگی اکران شده است. فیلم اولین بار در 24 ژانویه سال 2017 و در جشنواره فیلم ساندنس اکران شد و پس از آن در ۲۴ فوریه توسط یونیورسال در ایالات‌متحده منتشر گشت. از فیلم به عنوان یکی از پدیده های اکران آمریکا در سال 2017 یاد می شود که تا به اینجای کار توانسته استقبال توامان منتقدان و مخاطبان آمریکایی را برانگیزد. در اینجا نگاهی داریم به آرای منتقدان رسانه‌های مختلف آمریکایی به این فیلم: 


یک مزاح هوشمند و البته و ترسناک درباره‌ی یک مرد سیاه که در درون یک کابوس سفید گرفتار شده است. (نیویورک تایمز)


فیلم بیشتر از اینکه یک تریلر استاندارد باشد، کمدی-ترسناکی است که تلاش دارد همچون فیلمی پر از شوک های روایی، بامزه و سرگرم‌کننده جلوه کند. این به واقع مهمترین نکته‌ی مثبت فیلم است. (کامنسنس مدیا)


«برو بیرون» جوردن پلی همان هارور (سینمای وحشتِ) ساتیریکالی است که مدت‌ها بود در انتظارش بودیم. فیلم مشخصاً از منظر داستانی ترکیبی است از «حدس بزن چه کسی برای شام آمده است؟» و «زنان استپفورد». البته بامزه‌تر از یکی از آن‌ها و درخشان‌تر از آن دیگری از کار درآمده است. (وولچر)


«برو بیرون» پرش چشمگیری در مسیر فیلمسازی جورد پلی است. فیلم همچنین یک کمدی-ترسناک درخشان است که با محوریت قرار دادن زندگی یک مرد سیاهپوست حالتی اکسپلوئیتشن نیز به خود می‌گیرد. سینمای ژانر وحست سیاهپوستی. (آتلانتیک)


فیلم جدید جوردون پلی به طور کاملاً هوشمندانه‌ای مرز میان سینمای کمدی و سینمای وحشت را حفظ کرده است. فیلم به همان اندازه ای که شما را سرگرم و مشعوف می‌سازد پتانسیل آن را دارد که شما را بترساند. (اسکرین رنت)


به مانند فیلم‌های بزرگ یکی از بزرگترین نکته قوت‌های فیلم جوردون پلی، رعایت تمام و کمال فیلم او از هنجارهای ژنریک است. از این نقطه نظر فیلم او سینمایی هارور است که در نهایت لحنی کمیک به خود گرفته است تا از این طریق روایت شود. (واشنگتن پست)


به واقع یک مرد آفریقایی-آمریکایی دلایل زیادی برای مضطرب و عاصی شدن در یک منطقه‌ی ثروتمند سفیدپوست دارد! (نیویورک دیلی نیوز)


«برو بیرون» از مسئله‌ی نژاد و کشمکش های تاریخی بر سر آن یک فیلم وحشت ساخته است که در مواردی حتی پتانسیل خنداندن شما را نیز دارد. این بهترین فیلم جوردون پلی تا به امروز است. (وال استریت ژورنال)

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما