اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دوسالانه مجسمه‎سازی که پس از چهارسال بالاخره برگزار شد

 

ششمین دوسالانه‌ مجسمه‌سازی تهران پس از چهارسال تاخیر در گالری‌های فرهنگسرای نیاوران برپا شد و با برگزاری نشست‌های تخصصی تا 30 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

ششمین دوسالانه مجسمه سازی 

به گزارش آکادمی هنر، در ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران که از دوشنبه آغاز شد از میان 626 اثر ارسالی به دبیرخانه 67 اثر پذیرفته شد که در این میان 403 هنرمند از استان تهران بالاترین آمار حضور در این دوسالانه را دارند وسیستان بلوچستان با کمترین آمار شرکت‌کننده در دوسالانه آخرین جایگاه استان‌های شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

محمود شالوئي مديركل مركز هنرهاي تجسمي در افتتاح این بی‎ینال گفت:‌ «دوسالانه مجسمه‌سازي از جمله برنامه‌هايي بود كه در موعد مقرر خود در سال گذشته برگزار نشد و اين انتظار وجود داشت تا با توجه به اهميت مجسمه‌سازي و توجه ويژه هنر شهري و نياز امروز جامعه به اين رشته توجه ويژه‌اي شود.»

او در ادامه افزود: « امروز نياز به بسترسازي و حضور اساسي و حساس هنر مجسمه‌سازي احساس مي‌شود و در اين مسير بايد از انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز و به ويژه رياست اين مجموعه تقدير كرد كه بار ديگر دوسالانه را شكل دادند.»

منصور آذري رئيس انجمن مجسمه‌سازان نيز در بخش ديگري از اين مراسم با اشاره به ويژگي‌هاي اين دوسالانه در قياس با دوره‌هاي قبل توضيح داد:‌ بعد از چهار سال مجددا دوسالانه مجسمه را برپا مي‌كنيم و اين به تنهايي خبر خوشحال كننده‌اي است كه با كمك و تلاش مستمر همكاران ما صورت گرفت.

هم‎زمان با برگزاری ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران شنبه هر هفته یک نشست تخصصی با حضور هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران برگزارمی‌شود و درآخرین نشست داوران دوسالانه درباره‎ی نحوه و ملاک‌های داوری به پرسش‌های حاضران پاسخ می‌دهند.

ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران از سوی مرکزهنرهای تجسمی با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و فرهنگسرای نیاوران از دوم تا 30 آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما