اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

صباغ‌زاده: اگر امکانات بیش‌تری داشتم فیلم بهتری می‌ساختم

 

به گزارش آکادمی هنر، این نشست خبری با حضور بازیگرانی چون قاسم زارع، مهدی میامی، میترا حجار، افسانه ناصری و مهدی عبادتی، محمد قهرمانی (تهیه کننده) ، مهدی صباغ‌زاده (نویسنده و کارگردان) و محمدتقی فهیم به عنوان مدیر نشست در جلسه حاضر بودند.

مهدی صباغ‌زاده گفت: این گروه زحمت بسیار زیادی کشیده است و مطمئنم اگر امکانات و شرایط بهتری داشتم فیلم بسیار ارزنده‌تری ارائه می‌دادم. رنگ و نور فیلم علیرغم تلاش زیاد ما و قول‌های تهیه‌کننده اصلا خوب نبود. مطمئنم اگر امکانات و شرایط بهتری داشتم فیلم بسیار ارزنده‌تری ارائه می‌دادم.

محمد قهرمانی در این نشست گفت: ضمن تشکر از همه عوامل فیلم اعلام می‌کنم که در حد بضاعت‌مان فیلم خیلی خوبی ساختیم. موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی با همکاری سیمافیلم این سوژه را کشف کرد و اقدام به ساخت این فیلم کردیم.

کاظم افرندنیا اظهار داشت: من روی این شخصیت مطالعه زیادی کردم و سعی کردم که با خواندن دقیق فیلمنامه و راهنمایی‌های کارگردان این کاراکتر را در زمان حال بازسازی کنم.

افسانه ناصری گفت: معمولا در فیلم‌نامه‌های ما، مادرها نقش مستقلی ندارند و همیشه تحت شعاع فرزندان‌شان ایفای نقش می‌کنند و حتی اسم آنها در فیلمنامه مثلا مادر سعید است. اما در این فیلم، نقش من به جز مادر بودن هویت مستقلی داشت و این برایم خیلی جذاب بود.

میترا حجار اظهار داشت: زن‌هایی را که در تاریخ کارهای مهمی انجام می‌دهند، دوست دارم و از آن‌جایی که این فیلم‌نامه بسیار متفاوت بود بازی در آن را پذیرفتم. من هیچ زمان از کارهای خودم راضی نیستم و همیشه نظر انتقادی دارم.

مهدی میامی نیز گفت: من با این که مطالعه تاریخی زیادی دارم اما هرگز درباره این منطقه و حوادث آن به این شکل که در این فیلم بازی کردم در زیر پوستم رفت،  چیزی نمی‌دانستم.

قاسم زارع گفت: این فیلمنامه از این جهت که تاریخ گوشه‌ای از این مملکت است جذابیت‌های زیادی دارد. تاریخ این خطه بسیار غریب است و از آنجایی مردم را با تاریخ این سرزمین بزرگ آشنا می‌کنید فیلمی ارزنده و تحسین برانگیز است.

 


درباره نویسنده :
ساناز محمدعلیها
نام نویسنده: ساناز محمدعلیها

سمت در آکادمی هنر: روابط عمومی

کارشناس مترجمی زبان انگلیسی

فعالیت ها: مترجم متون هنری / روابط عمومی و بازیگری در تئاتر / خبرنگاری  


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما