اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم تحسین شده آسیاپاسیفیک در بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره فجر


فیلم «11گل» از جمله فیلم‌هایی است که امسال در بخش سینمای آسیای جشنواره به نمایش درمی‌آید.

به گزارش آکادمی هنر، این فیلم نامزد جایزه بهترین فیلم بلند کودک از جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک سال 2011 بوده و در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان و جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش درآمده است.

داستان«11 گل» در سال 1975، یک سال پیش از مرگ مائو و در دوران انقلاب فرهنگی در چین روی می‌دهد و درباره پسری 11 ساله بنام وانگ هان است که در شهری کوچک در جنوب غربی چین زندگی می‌کند. روبرو شدن او با یک قاتل فراری ماجراهایی را رقم می‌زند.

شیائوشوای وانگ، کارگردان «11 گل» متولد سال 1966 است و از سال 1994 به کارگردانی در سینما مشغول است. او با ساختن «یخ زده» در سال 1996 به شهرت رسید. در آن زمان به دلیل سختگیری های بسیار از سوی دولت چین او مجبور شد این فیلم را با نام مستعار «بی نام» کارگردانی کند. معروف ترین فیلم این کارگردان «دوچرخه پکنی» نام دارد که سال 2001 ساخته شد و در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و دو خرس نقره ای از این جشنواره گرفت. این فیلم بازسازی چینی «دزدان دوچرخه» ساخته مشهور ویتوریو دسیکا بود.

عوامل فیلم «11 گل» عبارتند از کارگردان:شیائوشوای وانگ ، فیلمنامه نویسان: شیائوشوای وانگ و لائو نی. بازیگران: لیو ونکینگ،ین نی، وانگ زی‌یی و...

محصول 2011، چین و فرانسه. مدت: 139 دقیقه.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما