اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کتاب فیلم‎شناخت جشنواره سی فیلم فجر منتشر شد


 در فاصله 3 روز مانده به آغاز سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر، کتاب فیلم شناخت جشنواره به سردبیری مسعود نجفی منتشر شد.فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر

به گزارش آکادمی هنر، این کتاب در 352 صفحه با دو زبان فارسی و انگلیسی شامل اطلاعات کامل آثار و داوران جشنواره است که در این دوره برای اولین بار عکس و یادداشت کارگردان ها به صورت اختصاصی تهیه شده است و عکس و بیوگرافی تهیه کنندگان نیز به کتاب اضافه شده است.

در ابتدای کتاب، 29 دوره گذشته جشنواره به طور کامل مرور شده و اعضای هیات انتخاب و داوران نیز در ابتدای هر بخش به طور ویژه ای معرفی شده اند و در صفحات بزرگداشت ها هم در کنار بیوگرافی و عکس 5 سینماگری که قرار است مورد تجلیل قرار بگیرند، یادداشت های از آنان به چشم می خورد.

در صفحات ابتدایی نظرات 15 سینماگر درباره سی امین دوره با دستنویس خودشان درج شده است.

محمد تهرانی مدیریت اجرایی و طاها ذاکر مدیریت هنری کتاب را بر عهده داشته اند و عکس ها نیز توسط گروهی 11 نفره به دبیری حسن هندی گرفته شده است.

مهدی متناصری، نفیسه تبریزی و مهرناز رازقی اعضای تحریریه این کتاب هستند و علی شکوری و بابک بنی احمدی طراح گرافیک بوده اند.

سعید ظفرانلو (مترجم)، سهیل صلاحی زاده (حروف نگار) و احمد تبریزی (ویراستار) دیگر همکاران کتاب سی امین جشنواره فیلم فجر که زیر نظر یزدان عشیری منتشر شده است، هستند.

مسعود نجفی از سال 1385 سردبیری کتاب‌های جشنواره‌های سینمایی پلیس (سه دوره)، جم، فیلم و عکس مستند پلیس، فیلم کوتاه تهران (چهار دوره)، مستند حقیقت (دو دوره)، فجر (دو دوره)، مقاومت، کیش و موسیقی نواحی را عهده دار بوده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما