اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست «من همسرش هستم» / مصطفی شایسته: «من همسرش هستم» ضعف فیلمنامهای ندارد

 

کارگردان فیلم سینمایی من همسرش هستم در خصوص نقاط ضعف فیلم که منتقد نشست به فیلم نامه مربوط دانست، گفت: موضوعاتی که منتقدان ضعف فیلم نامه دانسته‌اند، بر اساس خواسته ونظر من بوده وضعف فیلم‌نامه‌ای نیست.

 نشست من همسرش هستم

به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «من همسرش هستم» با حضور مصطفی زمانی، مصطفی شایسته، نازنین مفخم تدوین‌گر، آنتونیا شرکا منتقد، نازنین لیقوانی نویسنده، سارا سمیعی طراح صحنه و لباس و محمود گبرلو مجری کارشناس در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست مصطفی شایسته کارگردان فیلم گفت: نقاط ضعفی که منتقدان برمی‌شمارند، ارتباطی به فیلم نامه  ندارد و همه مربوط به خواسته و نظر من بود ما از بین خانواده های مختلفی که در جامه امروزی وجود دارند. خانواده‌ای را در نظر گرفتیم که با یکدیگر این گونه رفتار می‌کنند.

مصطفی زمانی در نشست من همسرش هستمدر ادامه مصطفی زمانی بیان کرد: وقتی که فیلم‌نامه را خواندم احساس کردم که شاید این نقش برای من سخت باشد چون این نقش دور از زندگی من بود و باید نقش پدری را که صاحب دو فرزند است، ایفا می‌کردم اما آقای شایسته اصرار داشتند که من این نقش را بازی کنم که من برای این فیلم چیزی حدود 15 کیلو وزن اضافه کردم و سعی کردم نقش مردی تنبل و بی حرکت را از خود نشان دهم.

در ادامه نازنین لیقوانی فیلم‌نامه نویس «من همسرش هستم» اظهار داشت: فیلم‌نامه نویس آنچه را که می‌نویسد باید از صافی ذهن کارگردان عبور کند و یک فیلم زمانی تمام می‌شود که فیلم‌نامه نویس قلم را زمین بگذارد و کارگردان نیز کات پایان را می‌دهد.

در ادامه آنتونیا شرکا منتقد نشست گفت: در فیلمی که نویسنده آن خانم است، برای ما منتقدان خانم که به دنبال نگاه زنانه در فیلم‌ها می‌گردیم نشانه‌هایی درفیلم وجود دارد که می‌توان به درددل زنانه دو دوست و تلفنی حرف زدن‌های آنها اشاره کرد اما مشکلی که وجود دارد، این است که در کل ساختار فیلم احساس پختگی نمی‌کنیم. از بعد کارگردانی نیز حس و لحظه‌ها درست از آب درنیامده است.

شایسته در پایان خاطرنشان کرد: ما در پایان کار خواستیم به این نتیجه برسیم که آنها به یک زندگی مسالمت‌آمیز رضایت داده‌اند.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما