اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هیات داوران چهل و یکمین جشنواره فیلم ساندنس معرفی شدند

داوران ساندنس 2019

 

اعضای مطرح هیات داوران جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۹ که مهمترین جشنوراه فیلم‌های مستقل و جوانان مستعد است معرفی شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، تسا تامپسون بازیگر «ثور: رگناروگ»، فیلیس نگی نویسنده «کارول» و دیمین شزل کارگردان «لا لا لند» از جمله اعضای گروه داوری این دوره جشنواره فیلم ساندنس هستند.



شزل که نخستین‌بار با «ویپلش» راهی جشنواره ساندنس سال ۲۰۱۴ شده بود در این دوره داوری بخش رقابت درام آمریکا را برعهده دارد. دنیس لیم کارگردان برنامه‌های انجمن فیلم مرکز لینکلنو دزیره اخوان از سازندگان فیلم تحسین شده  «معاشرت کامرون پست» دیگر داوران این بخش را تشکیل می‌دهند. جین کمپیون فیلمساز برنده نخل طلای کن نیز داوری بخش سینمای درام جهان را برعهده دارد و در کنار او چارلز گیلبرت و سیرو گوئرا این بخش را داوری می‌کنند.

داوری بخش مستند نیز برعهده لوسین کستین-تیلور، یانس فورد، راشل گردی،   جف اورلوسکی و آلیسا ویلکینسون گذاشته شده است. متی آلبردی، ورونا پاراول و نیکو مارزانو رییس موسسه هنرهای معاصر لندن داوری بخش سینمای مستند جهان را انجام می‌دهند.

داوران بخش فیلم کوتاه نیز شامل یانگ جین لی نمایشنامه‌نویس، کارتر اسمیت و شیلا وَند بازیگر است.

برای اهدای جایزه آلفرد پی. اسلوآن که به فیلم بلندی با تمرکز بر علم یا تکنولوژی اهدا می‌شود دکتر مندی هالفورد استادیار شیمی در کالج هانتر، دکتر کیتی ماک فیزیکدان، سِو اوهانیان، لیندا دین پیلچر و کوری استول بازیگر انتخاب شده‌اند.



میزبان مراسم اهدای جوایز این دوره ساندنس که ۲ فوریه برگزار می‌شود میراندا پالکا بازیگر سریال «گلو» در نتفلیکس است.

 

جشنواره فیلم ساندنس که امسال 41امین دوره خود را پشت سر می‎‌گذلرد، از پنج‌شنبه ۲۴ ژانویه تا یکشنبه ۳ فوریه در پارک سیتی یوتا برگزار می‌شود. این جشنواره به یکی از بزرگ‌ترین مراکز اجتماع فیلم‌سازان مستقل و سازندگان فیلم‌های کم‌هزینه خارج از حلقه فیلمسازی هالیوود تبدیل شده‌است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما