اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

در موردِ هفته هنر برلین

 

 

با برگزاری هفته هنر برلین "Berlin Art Week" این شهر بار دیگر به یکی از مرکزهای جذاب فرهنگی برای هنرمندان و شیفتگان هنر بدل شده است. این رویداد بزرگ فرهنگی تا آخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

برلین مدت‌هاست که به پاتوق هنرمندان جوان بدل شده است. اکنون با برگزاری هفته هنر برلین، این شهر بار دیگر در کانون توجه هنرمندان و هنردوستان قرار گرفته است. در هفته هنر برلین، بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی در این شهر برگزار خواهد شد. قدیمی‌ترین نمایشگاه هنری جهان، یا Art Cologne نیز در برگزاری هفته هنر برلین همکاری داشته است.

 

هفته هنر برلین روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) با سخنرانی شهردار برلین افتتاح شد. هفته هنر برلین یک رویداد بزرگ فرهنگی است و تا روز یکشنبه ۱۷ سپتامبر ( آخر شهریور) ادامه خواهد داشت.

 

همه گالری‌های شهر برلین، موزه‌ها و نمایشگاه‌های این شهر در روزهای هفته هنر برلین درهای خود را بر روی مشتاقان هنر می‌گشایند. این ششمین باری است که پایتخت آلمان شاهد برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی است.

 


نگاهی به هنر

 

برلین در این روزها جلوه‌هایی از هنر معاصر را به نمایش می‌گذارد. بیش از ۱۰۰۰ هنرمند آثار خود را به داوری مشتاقان هنر می‌گذارند. شهردار برلین، میشائیل مولر از حزب سوسیال دموکرات درباره این رویداد بزرگ فرهنگی چنین گفته است: «شهر برلین نه تنها برای خریداران و گردآورندگان حرفه‌ای آثار هنری به یک مرکز مهم [فرهنگی] بدل شده، بلکه برای گردشگران نیز بسیار جذاب شده است.»

 

هنرمندان و آثارشان

 

یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هفته هنر سال جاری در شهر برلین، برگزاری نمایشگاه آثار هارون فاروکی است. این نمایشگاه با هدف بزرگداشت هارون فاروکی، نویسنده و فیلمساز آلمانی برگزار می‌شود. او در سال ۲۰۱۴ درگذشت. از آن گذشته، چیدمان جدیدی از هنرمند ایتالیایی، مونیکا بونویچینی به نمایش گذاشته می‌شود. در هفته هنر برلین شماری از آثار گردآوری شده در امارات متحده عربی نیز عرضه می‌شوند.

 

نمایشگاه بزرگ عکس‌های دنی لیون، عکاس و مستندساز صاحب‌نام آمریکایی و همچنین نمایشگاهی از چیدمان‌های هنرمند هلندی، ویلم د روی نیز از دیگر رویدادهای مهم فرهنگی هفته هنر برلین به حساب می‌آیند.

 

دو نمایشگاه هنری

 

فراتر از رویدادهای پیش‌گفته در هفته هنر برلین دو نمایشگاه بزرگ، یعنی نمایشگاه „art berlin" و „Positions Berlin Art Fair" نیز کار خود را از روز پنجشنبه ۱۴ سپتامبر آغاز خواهند کرد. در این دو نمایشگاه آثار ۲۰۰ گالری از ۱۶ کشور جهان به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما