اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جایزه افتخار برلیناله 2012 به مریل استریپ خواهد رسید

سیاست­گذاران برلیناله 2012 تصمیم دارند جایزه افتخار خود را به مریل استریپ تقدیم کنند.

مریل استریپ در The Iron Lady 

به گزارش آکادمی هنر، این بازیگر آمریکایی که بانوی اسکار لقب دارد سال پیش­رو خرس طلایی یک عمر فعالیت سینمایی را دریافت خواهد کرد. استریپ شصت و سه ساله بیش از چهل فیلم را در کارنامه خود می‎بیند که برای آن‎ها شانزده بار کاندید اسکار شده که 2 بار آن را دریافت و هجده بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده که هفت بار آن را تصاحب کرده است.

 

استریپ که در حال حاضر در نقش مارگارت تاچر در فیلم بانوی آهنی The Iron Lady ایفای نقش کرده است احتمال فراوان برای هفدهمین بار نامزد اسکار خواهد شد و شاید جایزه بهترین نقش اول زن را بار دیگر از آن خود کند. جشنواره فیلم برلین 2012 قصد دارد در کنار تقدیر از این بازیگر چند فیلم از او را برای نمایش انتخاب کند که این فیلم‎های عبارتند از: کرامر علیه کرامر Kramer vs. Kramer (1979) سوفی شل Sophie’s Choice (1982) خارج از آفریقا Out of Africa (1985)  پل‎های مدیسون کانتری The Bridges of Madison County (1995) همراهان خانه­ای در علفزار A Prairie Home Companion و بانوی آهنی (2011)

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما