اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فهرست فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین 2018 کامل شد + معرفی هیئت داوران

هیأت داوران جشنواره فیلم برلین 2018

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین با اعلام نام یک فیلم دیگر، فهرست رقابتی امسال را کامل کرد تا اسامی رقابت‌کنندگان برای دریافت جایزه خرس طلایی و خرس‌های نقره‌ای مشخص شود.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، امروز سه شنبه برلیناله با معرفی یک فیلم دیگر، فهرست فیلم‌های این دوره بخش رقابتی جشنواره را کامل کرد. «اوتایا: ۲۲ ژوییه» به کارگردانی اریک پوپه از نروژ بیست و چهارمین فیلمی است که از سوی برلیناله نام آن اعلام شد و به ۱۸ فیلم قبلی در بخش رقابتی امسال پیوست.

 

این فیلم که به عنوان آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره برلین تعیین شد درباره کشتار دسته‌جمعی سال ۲۰۱۱ از سوی یک ملی گرای افراطی به نام آندرس بریویک است.

 

در عین حال اعلام شد مستند «ترانه‌سرا» به کارگردانی موری کامینگز در بخش ویژه برلیناله روی پرده می‌رود. پیشتر برگزارکنندگان جشنواره برلین اسامی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل و بخش ویژه برلیناله را اعلام کرده بودند.

 

امروز برلیناله اسامی داوران بخش مسابقه بین‌الملل را نیز اعلام کرد که شامل این چهره‌ها است: ادل رومانسکی تهیه‌کننده فیلم «مهتاب» که سال پیش برنده اسکار شد، سسیل دو فرانس بازیگر بلژیکی، ریویچی ساکاموتو آهنگساز ژاپنی، استفانی زاکارک منتقد فیلم مجله تایم و چما پرادو رییس فیلموتکا اسپانولا از اسپانیا. تام تیکور کارگردان آلمانی پیشتر به عنوان رییس این بخش معرفی شده بود.

 

جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ از ۱۵ تا ۲۵ فوریه (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) برگزار می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما