اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فهرست فیلم‌های جشنواره برلین 2019 با پنج فیلم دیگر کامل شد؛ فیلم‌های ژانگ ییمو و آدام مک‌کی نیز اضافه شدند

یک ثانیه و معاون جشنواره فیلم برلین 2019



برگزارکنندگان جشنواره برلین روز جمعه اسامی چند فیلم باقیمانده بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره را اعلام کردند.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم برلین، نام پنج فیلم دیگر که تکمیل کننده فهرست فیلم‌های شصت و نهمین دوره این رویداد مهم است معرفی شد. به این ترتیب نام 23 فیلم در بخش مسابقه جای گرفت.


این پنج فیلم شامل «یک ثانیه» جدیدترین فیلم ژانگ ییمو کارگردان چینی، «واژه‌های هم‌معنا» ساخته ناداو لاپید در بخش رقابتی و «معاون» به کارگردانی آدام مک‌کی با بازی کریستین بیل در نقش دیک چنی معاون رییس جمهوری اسبق آمریکا، «خداحافظی با شب»  ساخته آندره تشینه کارگردان فرانسوی و مستند «وقار شگفت‌انگیز» به کارگردانی آلن الیوت درباره آرتا فرانکلین است که در بخش خارج از مسابقه روی پرده می‌روند.



از مستند «پیتر لیندبرگ – داستان زنان» به کارگردانی ژان میشل ویشیت، فیلم «عکس» ساخته ریتش باترا و مستند «تنها یک بار زندگی می‌کنی – تور دی توتن هوزن» به کارگردانی کوردولا کابلیتز و پل داگدیل به عنوان فیلم‌هایی نام برده شده که به بخش ویژه برلیناله اضافه شده‌اند.


شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما