اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نخل طلای افتخاری 2011 به برتولوچی تعلق خواهد گرفت



برناردو برتولوچینخل طلای شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن به برناردو برتولوچی کارگردان شهیر ایتالیایی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش آکادمی هنر، برگزاركنندگان شصت‌وچهارمين جشنواره فيلم كن اعلام كردند، «برناردو برتولوچي» به‌پاس يك عمر دستاورد سينمايي اولين دريافت كننده جايزه نخل طلاي افتخاري این دوره خواهد بود.


جايزه نخل طلاي افتخاري جشنواره كن به كارگردانان مطرحي اعطا مي‌شود که موفق به بردن این جایزه مهم نشده‎اند. برتولوچی دو بار در سال‎های 1981 و 1996 کاندید این جایزه شد ولی موفق به تصاحب آن نشد. برناردو برتولوچي، خالق آثار به‌يادماندني چون 

آخرين تانگو در پاريس و آخرين امپراتور روز 11 مي در مراسم افتتاحيه جشنواره كن در حضور «رابرت دنيرو»، رييس هيئت داوران این دوره، اين جايزه را دريافت خواهد كرد.

 

برتولوچی هفتاد ساله تا به حال آثاری مهمی چون آخرين تانگو در پاريس، 1900، آسمان سرپناه، خيالباف‌ها، لولا و بوداي كوچك را ساخته است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما