اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش دو فیلم «این فیلم نیست» و «به امید دیدار» از ایران در جشنواره فیلم کن 2011

این فیلم نیست ساخته جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب

جشنواره فیلم کن که در سال گذشته به مسائل داخلی ایران در حوزه دربند بودن دو فیلمساز ایرانی توجه خاصی کرده بود و یکی از حواشی اصلی این جشنواره را تشکیل می‎داد امسال هم با همان رویکرد دو فیلم از جعفر پناهی و محمد رسول اف را در بخش نمایش‎های ویزه خود قرار داده است. اغلب رسانه‎های خارجی تیتر خود را به این خبر اختصاص داده‎اند که «نمایش فیلم‎های فیلمسازان دربند ایرانی در کن». البته هر دو فیلمساز از بند رهایی یافته و تنها پناهی با جریمه سنگین عدم فعالیت اجتماعی و فرهنگی طی بیست سال محکوم شده است.

به امید دیدار ساخته محمد رسول اف 

این فیلم نیست ساخته مجتبی میرطهماسب و جعفر پناهی به یک روز از زندگی جعفر پناهی و درخواست حکم تجدید نظر او به دادگاه می‎پردازد که قطعا قصد کن اتخاذ یک رویکرد سیاسی است زیرا پناهی چندین فیلم خوب در کارنامه دارد که اکران هر کدام از آن‎ها خالی از لطف نخواهد بود. اما در مقابل رسول اف با به امید دیدار به بخش نوعی نگاه خواهد رفت. در این فیلم او به زندگی وکیل جوانی است که در پی اخذ ویزا و خروج از ایران می‎باشد. لیلا زارع‌، فرشته صدرعرفایی، شهاب حسینی و رویا تیموریان در این فیلم ایفای نقش کرده‎اند. لازم به ذکر است که این دو فیلم فاقد مجوز بوده و به اصطلاح به شکل زیر زمینی ساخته شده اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما