اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم مایک لی منتقدان در کن را به وجد آورد

فیلم آقای ترنر



تازه‌ترین ساختة مایک لی کارگردان انگلیسی با نام آقای ترنر Mr. Turner  با تحسین منتقدان حاضر در جشنواره فیلم کن 2014 روبه‌رو شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلم آقای ترنر  به کارگردانی مایک لی، پنجشنبه در اولین روز نمایش فیلم‌های بخش مسابقه اصلی این دورة جشنواره کن، روی پرده رفت و به خاطر ارائه یک تصویر شاداب از جی. ام. دبلیو ترنر، نقاش رنج‌دیده بریتانیایی با استقبال پرشور منتقدان روبرو شد.

 

تیموتی اسپال بازیگر نقش‌های مکمل که بیش از همه برای نقش پیتر پتیگرو در مجموعة هری پاتر و وینستن چرچیل در فیلم گفتار پادشاه شهرت دارد، در این فیلم زندگی‌نامه‌ای به نقش ترنر حضوری تماشایی دارد.

منتقدان مختلفی تا به این‌جا آقای ترنر را بیش از دیگر فیلم‌ها مورد ستایش قرار دادند. پیتر بردشاو منتقد گاردین، رابی کالین از تلگراف و دیو کالون منتقد تایم اوت لندن، هر سه به «آقای ترنر»‌ پنج ستاره داده‌اند و فیلم جدید کارگردان «رازها و دروغ‌ها» و ورا دریک» را «فوق‌العاده» خوانده‌اند. جک کچام نویسنده ورایتی نیز این فیلم تاریخی را «بسیار استادانه و به لحاظ سینمایی در اوج کمال» نامید و نایجل اسمیت از ایندی‌وایر، نقش‌آفرینی‌ها را «باشکوه» دانست؛ البته افراد دیگری پیتر لابوزا از فیلم استیج و گونزالو هرناندز از موهیکانو به فیلم سه ستاره داده‌اند آن را خالی از نقص ندانسته‌اند.

مایک لی که بیش از 40 سال است در دنیای سینما فعالیت می‌کند، در 2004 برای ورا دریک جایزه شیر طلای جشنواره ونیز را دریافت کرد. بی‌غم به کارگردانی او سال 2008 در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن را برای سالی هاوکینز ستاره فیلم به همراه داشت. او برای فیلم‌های «رازها و دروغ‌ها»، «واژگون»، «ورا دریک»، «بی‌غم» و «سال دیگر» در مجموع هفت بار نامزد اسکار بوده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما