اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم همه می‌دانند ساخته اصغر فرهادی فیلم افتتاحیه کن 2018 شد

فیلم همه می دانند اصغر فرهادی

جدیدترین فیلم اصغر فرهادی با نام «همه می‌دانند» با حضور پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ انتخاب شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ با فیلم «همه می‌دانند» Everybody Knows جدیدترین فیلم اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار کار خود را شروع می‌کند.

 

فرهادی اگر چه سال پیش با فیلمی در جشنواره کن حضور نداشت اما در مراسم افتتاحیه کن حاضر بود و از کن به عنوان مکانی برای دیالوگ مردم از طریق سینما یاد کرد. پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم بازیگران اسپانیایی برنده اسکار و ریکاردو دارین بازیگر آرژانتینی در «همه می‌دانند» بازی می‌کنند. این فیلم که هشتمین فیلم اصغر فرهادی است با بازی ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره‌آ در کنار بازیگران اصلی آن ساخته شده است.

 

در حالی که «آموزش بد» ساخته پدرو آلمودوار در سال ۲۰۰۴ به عنوان فیلم افتتاحیه کن انتخاب شده بود، برای دومین بار یک فیلم اسپانیایی‌زبان آغازگر این جشنواره شده است. در همین حال در سال‌های اخیر این نخستین باری است که فیلمی غیرفرانسوی یا غیرآمریکایی آغازگر کن بوده است.

 

فرهادی پیش از این دو با فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشته که شامل «گذشته» در سال ۲۰۱۳ و «فروشنده» در سال ۲۰۱۶ بوده است. هر دوی فیلم‌های فرهادی با دست پر از کن بیرون آمده‌اند و در حالی که بره‌نیس بژو برای فیلم نخست جایزه بهترین بازیگر زن را برد، «فروشنده»‌ دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را برای بازی شهاب حسینی کسب کرد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما