اختصاصی

  • پلنگ طلایی لوکارنو ۲۰۲۲ به فیلمی از برزیل رسید

    جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۲ با اهدای جایزه به برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، «قانون ۳۴» از برزیل به عنوان برنده پلنگ طلایی لوکارنو ۲۰۲۲ انتخاب شد. جولیا مورات فیلمساز برزیلی با فیلم «قانون ۳۴» درباره دنیای سیاه یک دانشجوی زن حقوق و فریب قربانیان اجتماعی در مرکز س...

رومن پولانسکی: این‌جا نقشی برای امانوئل هست

 

 

 

رومن پولانسکی ونوس در پوست خز

اتاق مربوط به کنفرانس مطبوعاتی رومن پولانسکی درباره فیلم ونوس در پوستین یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، پولانسکی به همراه امانوئل سِیگنر، متیو آمالریک، دیوید لِوِس، نویسنده فیلم‌نامه اصلی الکساندر دس پلیت، آهنگساز پائول اِدلمن، مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده‌های فیلم روبرت بن موسی، آلین ساردی و ماریوس لوکوموسکی در این نشست مطبوعاتی برای پاسخ گویی به سوالات خبرنگاران حاضر شدند.


رومن پولانسکی درباره این حقیقت که فیلم بازتابی از کار اوست توضیح داد:
ابتدا نمی‌توانستم متوجه شوم که چه می‌گویند اما وقتی که مردم شروع به نظر دادن درباره فیلم کردند فهمیدم که در حقیقت کمی شباهت وجود دارد.

رومن پولانسکی و متیو آمالریک درباره قسمتی که مورد علاقه هر دو است توضیح می‌دهند:
رومن پولانسکی: من قسمتی را دوست دارم که متیو فهمید احمق نیست و می‌تواند آن نقش را بازی کند.
متیو آمالریک: عبور بی‌رحمانه و نگران کننده از یک شخصیت به دیگری،که درست به نظر شبیه چهار نفر از ما می‌رسید به جای دو نفر از ما.

رومن پولانسکی درباره انتخاب زبان فرانسه برای فیلم می‌گوید:
من تا به حال فیلمی به زبان فرانسه نساخته بودم، این زبان انگیزه بخش است. وقتی که فیلم نامه را خواندم با خود گفتم: اینجا نقشی برای امانوئلا است. اما برای اینکه او بهتر بتواند شخصیت خود را به نمایش بگذارد باید به زبان فرانسه صحبت کند.

دیوید لِوِس درباره تنفر از زنان در نقش خود می‌گوید:
نمی‌توانم بگویم که فیلم نامه و نقش من ضد زن است. این بستگی به نقطه نظر شما دارد. وقتی که این فیلم در نیویورک نمایش داده شد زنی بود که هر سه دقیقه یکبار دست خود را در هوا بلند می‌کرد و فریاد می‌زد: "بله"

الکساندر دس پلیت درباره موسیقی فیلم می‌گوید:
کار با رومن سخت نبود، انتظارش زیاد بود اما حوزه خلاقیت او بزرگ و ژرف بود. او اصلا از کاری نمی‌ترسید.


پائول اِدلمن درباره فیلمبرداری می‌گوید:
ما این دفعه وقت زیادی نداشتیم. ما صحبت های کمی داشتیم و فیلم های کمی با هم دیدیم اما مجبور بودیم خیلی سریع به کار بپردازیم و تا حدودی بداهه داشتیم. ما همچنین برای اولین بار از دوربین‌های دیجیتال استفاده کردیم.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

پیشنهاد کتاب

تاریخ گرافیک در ایران