اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لیست برندگان هجدهمین جشن خانه سینما در سال ۹۵

 





مراسم هجدهمین جشن خانه سینما در میدان مشق سابق تهران (موزه باغ ملی) با حضور جمعی از سینماگران، هنرمندان، اهالی رسانه برگزار شد در این مراسم گروه موسیقی «پالت» به اجرای قطعاتی بپردازند. لیست برندگان را در آکادمی هنر بخوانید:



بهترین جلوه های ویژه میدانی



برای اهدای جایزه بهترین جلوه های ویژه میدانی علیرضا خمسه روی صحنه آمد. در این بخش تندیس شایستگی و دیپلم افتخار به ایمان کرمیان برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا شد.



بهترین چهره پردازی



برای بخش جایزه بهترین چهره پردازی مجید مظفری و ویشکا آسایش روی صحنه آمدند. تندیش شایستگی و دیپلم افتخار این بخش به شهرام خلج برای فیلم «ایستاده در غبار» رسید.



بهترین طراحی لباس



برای بخش بهترین طراحی لباس، مینا سادانی و بابک حمیدیان روی صحنه آمدند. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار به غزاله معتمد برای فیلم «ابد و یک روز» رسید.



جایزه بخش بهترین صدا گذاری



برای اهدای جایزه بخش بهترین صداگذاری، آتیلا پسیانی روی صحنه آمد. آتیلا پسیانی در این بخش گفت: « به من گفتند تو صدات خوبه؛ برای همین بیا و جایزه بخش صداگذاری را اهدا کن!». تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صداگذاری به آرش قاسمی برای فیلم «خشم و هیاهو» اهدا شد.



بهترین صدابرداری



تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صدابرداری به امین میرشکاری برای فیلم «ابد و یک روز» رسید.



بهترین طراحی صحنه



برای بخش بهترین طراحی صحنه افسانه بایگان و علی دهکردی روی صحنه آمدند. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار این بخش به امیرحسین قدسی برای فیلم «اژدها وارد می شود» رسید.



بهترین جلوه های ویژه بصری



برای اهدای جایزه بهترین جلوه های ویژه بصری، هومن سیدی روی صحنه آمد. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار به هادی اسلامی برای فیلم «بادیگارد» تعلق گرفت.



بهترین موسیقی متن



برای اهدای جایزه بخش بهترین موسیقی متن، رویا تیموریان و مسعود رایگان روی صحنه آمدند مسعود رایگان در این بخش گفت : سازنده مستند «من ناصر حجازی هستم» اکنون در بیمارستان و بستر بیماری است. برای او دعا کنید. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار این بخش به کارن همایونفر برای فیلم «بادیگارد» تعلق گرفت.



بهترین تدوین



رضا کیانیان و غزل شاکری تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین تدوین هجدهمین جشن سینمای ایران را به بهرام دهقانی برای فیلم «ابد و یک روز» تقدیم کردند.



بهترین فیلمبرداری



برای بخش بهترین فیلمبرداری رامبد جوان روی صحنه آمد. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار این بخش به هومن بهمنش برای فیلم «اژدها وارد می شود» تقدیم شد.



بهترین بازیگر نقش مکمل مرد



برای بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، نیکی کریمی و حبیب رضایی روی صحنه آمدند. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار به نوید محمد زاده برای فیلم «ابد و یک روز» داده شد.



بهترین بازیگر نقش مکمل زن



نیکی کریمی و حبیب رضایی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن هجدهمین جشن سینمای ایران را به فرشته صدرعرفایی برای فیلم «کوچه بی نام» اهدا کردند.



بهترین بازیگر نقش اول مرد



برای اهدای جایزه بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، مریلا زارعی و امین تارخ روی صحنه آمدند زارعی در این بخش گفت : ما یاد عزیزان از دست رفته حادثه منا را زنده نگه می داریم. امین تارخ هم ضمن تبریک روز ملی سینما، از حضور در این جمع هنرمندانه ابراز خوشحالی کرد. پنجمین تندیس «ابد و یک روز» در این بخش به پیمان معادی رسید.



بهترین بازیگر نقش اول



رویا نونهالی و مسعود کرامتی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن هجدهمین جشن سینمای ایران را به باران کوثری برای فیلم «کوچه بی نام» اهدا کردند.



بهترین فیلمنامه اقتباس



برای بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی مهناز افشار و حسین یاری روی صحنه آمدند. افشار در این بخش گفت:خوشحالم در خانه دوست هستم و اینجا امنیت است. باید قدر داشته هایمان را بدانیم. اینطور نشود که بعد از رفتنشان به یادشان بیفتیم. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای فیلم «جامه دران» اهدا شد.



بهترین فیلم نامه



مهناز افشار و حسین یاری تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه هجدهمین جشن سینمای ایران را به سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز» اهدا کردند.



بهترین کارگردانی



برای بخش بهترین کارگردانی فاطمه معتمد آریا و مهدی فخیم زاده روی صحنه آمدند. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به سعید روستایی برای فیلم ابد و یک روز تعلق گرفت.



بهترین فیلم



تندیس بهترین فیلم توسط مهدی فخیم زاده به حبیب والی نژاد براى فیلم “ایستاده در غبار” اهدا شد. او این جایزه را متعلق به حاج احمد متوسلیان دانست.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما