اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلمنامه‌نویس «غلاف تمام فلزی» درگذشت

 

مایکل هر

 

مایکل هر٬ روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی که در نوشتن فیلمنامه غلاف تمام فلزی همکاری کرده بود٬ در ۷۶ سالگی درگذشت.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به گفته ناشر آقای هر، او روز پنجشنبه ۲۳ ژوئن در نیویورک درگذشت. او در اواخر دهه شصت میلادی مشاهدات خود از جنگ ویتنام را برای مجله اسکوایر می‌نوشت که بعدها در قالب کتابی با عنوان گزارش‌ها (Dispatches) منتشر شد.

این کتاب در سال ۱۹۷۷ منتشر شد و خیلی زود به عنوان یکی از مهمترین نمونه‌های روایت رخدادهای جنگی شناخته شد. صحنه‌هایی از فیلمنامه غلاف تمام فلزی٬ ساخته استنلی کوبریک با الهام گرفتن از برخی از این گزارش‌ها نوشته شده است. فیلمنامه این فیلم را مایکل هر با همکاری استنلی کوبریک و گوستاو هسفورد٬ تفنگدار آمریکایی که در جنگ ویتنام حضور داشت٬ نوشت.

هسفورد کتابی از خاطرات شخصی خود از جنگ ویتنام نوشته بود که غلاف تمام فلزی بر اساس آن ساخته شد. این فیلمنامه در سال ۱۹۸۷ نامزد اسکار شد. مایکل هر همچنین در نگارش گفتار متن فیلم اینک آخرالزمان ساخته فرانسیس فورد کاپولا همکاری داشت. جان لو کاره٬ نویسنده سرشناس بریتانیایی درباره کتاب گزارش‌ها گفته که "بهترین کتابی است که درباره انسان و جنگ در دوره معاصر" خوانده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما