اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آیا پرونده تجاوز رومن پولانسکی بسته می‌شود؟

 

 

زنی که در نوجوانی رومن پولانسکی کارگردان برجسته سینما به او تجاوز کرده بود از دادگاه لس‌آنجلس خواسته پرونده علیه آقای پولانسکی را مختومه اعلام کند.



سامانتا گیمر به این دادگاه گفته است: "از شما استدعا دارم به من لطف کنید و این کار را به خاطر من انجام دهید". خانم گیمر پیش‌تر گفته بود آقای پولانسکی را برای ارتکاب این جرم در ۴۰ سال پیش بخشیده است. آقای پولانسکی بعد از اذعان به داشتن رابطه جنسی با دختری زیر سن بلوغ ۴۲ روز در زندان بود؛ با این همه بعد از ترس از این که معامله قضایی‌اش با دادگاه نقض شود و دوباره به زندان بیافتد از آمریکا فرار کرد.

 


این اتفاق در سال ۱۹۷۷ در خانه جک نیکلسون هنرپیشه سینما و زمانی رخ داد که آقای نیکلسون خود در منزلش نبود. آقای پولانسکی که برنده جایزه اسکار هم شده است از آن زمان در تبعیدی خود خواسته خارج از آمریکا زندگی می‌کند. دادستان‌ها اتهام تجاوز را از پرونده آقای پولانسکی حذف کردند.
خانم گیمر روز جمعه گفت: "من از سوی رومن صحبت نمی‌کنم. از طرف خودم و عدالت حرف می‌زنم. استدعا دارم این موضوع را بدون زندانی کردن این مرد ۸۳ ساله حل کنید."

 


به گفته وکیل آقای پولانسکی دادگاه لس آنجلس بر آن است که به مدارک اذعان به جرم آقای پولانسکی از دهه هفتاد دست پیدا کند. اسکات گوردون قاضی دادگاه عالی لس‌آنجلس گفته است درخواست خانم گیمر را درنظر خواهد گرفت اما هنوز حکمی صادر نکرده است. آقای پولانسکی در سال ۲۰۰۹ در سوییس بازداشت شد و چندین ماه را در زندان و یا حصر خانگی گذراند. دادگاه‌های لهستان و سوییس هر دو درخواست دادگاه آمریکا برای استرداد آقای پولانسکی را رد کرده‌اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما