اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اونجرز چهارمین فیلم 2 میلیاردی تاریخ سینما

اونجرز جنگ ابدیت



فیلم جدید از مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» فروش خود را در باکس آفیس جهانی بالاتر از ۲ میلیارد دلار رساند.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» که بیشتر شخصیت‌های ابرقهرمان مارول را کنار هم جمع کرده توانست چهارمین فیلم تاریخ سینما بشود که فروش آن از 2 میلیارد گذشته است.


محصول جدید مارول روز دوشنبه موفق شد به مرز ۲ میلیارد دلار برسد و پس از نمایشی ۴۸ روزه در سینماها این رکورد را به نام خود ثبت کند. این فیلم تا پایان دوشنبه ۲.۰۰۲ میلیارد دلار فروش کرد که از این مبلغ ۶۵۶.۱ میلیون دلار آن در بازار آمریکا و ۱.۳۴۶ میلیون دلار آن در بازار بین‌المللی بوده است.

به این ترتیب، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» اکنون پنجمین فیلم پرفروش همه تاریخ در آمریکا است و سومین فیلم پرفروش در بازار بین‌المللی.

دیگر فیلم‌های باشگاه ۲ میلیارد دلاری‌ها شامل «آواتار» با فروش ۲.۷۸۸ میلیارد دلار ساخته جیمز کامرون، «تایتانیک» با فروش ۲.۱۸۸ میلیارد دلار ساخته کامرون و «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» ساخته جی. جی. ‌آبرامز با فروش ۲.۰۶۸ میلیارد دلار است. به نظر می‌رسد محصول جدید مارول به راحتی به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود؛ البته گذر از تایتانیک نیز دور از ذهن نیست.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران روسو و نویسندگی کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی محصولی از شرکت مارول کامیکس و دنباله‌ای بر فیلم‌های «انتقام‌جویان» (۲۰۱۲) و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (۲۰۱۵) است.

در این فیلم بیشتر بازیگران دنیای سینمایی مارول از جمله رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زویی سالدانا و جاش برولین به ایفای نقش پرداخته‌اند.



بودجه ساخت این فیلم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ‌است و آن را در فهرست پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار می‌دهد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما