اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جایی دیگر مورد استقبال قرار گرفت

سوفیا کاپولای 39 ساله فرزند فرانسیس فورد کاپولا فیلمساز بزرگ آمریکایی و از فیلمسازان جوان جنبش نیویورک است. فیلم جایی دیگر Somewhere که داستان رابطه پر دردسر یک بازیگر با دختر 11 ساله‌اش را روایت می‌کند در هوایی بارانی ونیز با استقبال شدید علاقمندان در این جشنواره مواجه شد.

  

 

استفن دورف بازیگری که نقش پدر را در این فیلم بازی می‌کند در نشست مطبوعاتی فیلم گفت: این فیلم برای من به عنوان بازیگر هم به نوعی موجب بلوغ شد. دورف افزود فیلم جایی دیگر خالی بودن زندگی یک ستاره را در هتل‌های پنج ستاره بی‌روح و خوشگذرانی‌های بی‌هدف به تصویر می‌کشد. شخصیتی که در فیلم نقش او را بازی می‌کنم پس از ماجراهایی که برایش پیش می‌آید به یک مرد واقعی تبدیل می‌شود.

 

 

سوفیا کاپولا در این نشست درباره برخی جزئیات فیلم صحبت کرد و از فیلمبرداری بخشی از فیلم در شهر میلان و تجربیات کودکی‌اش از سفر با پدر فیلمسازش سخن گفت. کاپولا افزود: با پدرم در زمان فیلمبرداری آثارش مدت زمان زیادی را در سفر و در هتل‌های گوناگون می‌گذراندیم. به همین دلیل است که هتل‌ها را دنیایی در دل این دنیا و برای فیلمبرداری فضایی مناسب می‌دانم. بسیاری از شخصیت‌هایی که آنها را دوست دارم در حال آمد و شد به هتل‌ها هستند.

 

بیشتر زمان فیلم جایی دیگر مانند فیلم موفق قبلی کاپولا یعنی گمشده در ترجمه در هتل‌هایی در لس آنجلس و ایتالیا می‌گذرد. در این فیلم میشله موناهان، الی فانینگ، بنیسیو دل تورو، استفان دورف، لارا رمزی و رابرت شوارتزمن ایفای نقش کردهاند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما