اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تنها ابربازیگر زن سینما هم بدرود حیات گفت


الیزابت تیلور اسطوره بازیگری سینما در سن 79 سالگی بر اثر ایست قلبی بدرود حیات گفت.

به گزارش آکادمی هنر، الیزابت تیلور در خانه خود صبح امروز چهارشنبه 3 فروردین در لس­آنجلس در سن 79 سالگی فوت کرد. تیلور در کنار بت دیویس، کاترین هپبورن و اینگرید برگمن چهار افسانه بازیگری زن در سینما محسوب می­شدند. تیلور تنها ابرستاره بازیگری زن در قید حیات بود که او هم رفت ولی یاد و خاطره­اش با دوستدارانش، فیلم­هایش برای تمام سینمادوستان و ستاره­اش بر روی زمین بورلی هیلز همیشه باقی می­مانند.

 

الیزابت تیلور

 

الیزابت تیلور در فیلم­های بزرگی ایفای نقش کرد که یکی از آن­ها کلوپاترا بود. این فیلم پرهزینه به زعم اغلب کارشناسان سینما، ژانر حماسی را از بین برد ولی همیشه یاد تیلور و کلوپاترا بودن آن با تاریخ سینما باقی ماند. چندی پیش قرار بر بازسازی فیلم کلوپاترا گرفتند و آنجلینا جولی را برای ایفای نقش ملکه مصر برگزیدند. جولی خود به این امر اشاره داشته است که هیچ گاه نمی­تواند مانند تیلور شود و این نقش با الیزابت تیلور در سینما باقی خواهد ماند.

 

الیزابت تیلور برنده 2 جایزه اسکار برای باترفیلد 8 و چه کسی از ویرجینیا وولف می­ترسد و یک اسکار افتخاری در فیلم­های به­یادماندنی دیگری چون: آخرین باری که پاریس را دیدم، گربه روی شیروانی داغ، پدر عروس، غول،  مکانی در آفتاب، ناگهان تابستان گذشته، کلوپاترا، رام کردن زن سرکش ایفای نقش کرده است.

 

یادش گرامی باد.


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما