اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خانه‎ای از تحمل (L’Apollonide) ساخته برتراند بونلو در کن 2011


خانهای از تحمل یکی از سه نماینده کشور فرانسه در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن می‎باشد. دو نماینده دیگر سابقه حضور در کن را ندارند و بونلو تنها نماینده فرانسه است که یک بار سابقه حضور را در این جشنواره از سه نماینده دارد. بونلوی 43 ساله در سال 2003 با تیرسیا Tiresia به کن آمد و موفق شد جایزه فیپرشی را از آن خود کند.

فیلم خاطرات فاحشه - فیلم خانه ای از تحمل


فیلمبرداری فیلم بر اساس فیلمنامه خود بونلو در نزدیکی پاریس دو ماه به طول انجامید. فیلم یک درام اروتیک از زندگی دختری در اوایل قرن بیستم در یک فاحشه‎خانه است. دختری که مردی در کنار لبش زخمی بر جای می‎گذارد که در هنگام لبخندهایش خودنمایی کند. در کنار زندگی این دختر دنیای این دختران به صورت پیله‎ای به تصویر در می‎آید که نشان دهنده ذهنیت آن‎ها است. حسادت ان‎ها به یکدیگر در مورد چیزهایی نیست که اشخاص عادی داشته باشند بلکه از همان محیط بیرون نمی‎رود.

در خانهای از تحمل؛ آدلا هینل، جاسمینه ترینکا، سلینه سالت و نائومی لووسکی ایفای نقش کرده‎اند. در این فیلم کانال «آرته» نیز سرمایه‎گذاری کرده است.

122 دقیقه

نام دیگر فیلم: خاطرات یک فاحشه Souvenirs de la maison close

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما