اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کارگردان ژاپنی رئیس بخش «سینه‌فونداسیون» جشنواره فیلم کن شد

 

مسولان برگزاری جشنواره کن ۲۰۱۶ یک کارگردان ژاپنی را به عنوان رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون این رویداد سینمایی انتخاب کردند.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، «نائومی کاواسه»، کارگران مطرح ژاپنی در راس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون شصت‌و نهمین دوره جشنواره فیلم کن قرار خواهد گرفت.

 

«کاواسه» که سابقه طولانی حضور در جشنواره کن دارد، در اولین حضورش در سال ۱۹۹۷ در سن ۲۷ سالگی موفق شد با فیلم «سوزوکا» نام خود را به عنوان جوان‌ترین برنده دوربین طلای کن ثبت کند و این استعداد کشف شده کن بعد از آن حضور پررنگی در جشنواره زقم زد و در سال ۲۰۰۳ با فیلم «شارا»، ۲۰۰۷ با «جنگل محزون»، ۲۰۱۱ با «هانزو» و ۲۰۱۴ با فیلم « آب ساکن» به بخش رقابتی کن راه یافت. فیلم «جنگل محزون» در سال ۲۰۰۷ جایزه بزرگ کن، مهمترین عنوان جشنواره پس از نخل طلا را برای «کاواسه» به ارمغان آورد. این کارگردان ژاپنی در سال ۲۰۱۳ نیز یکی از اعضای هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره بود که ریاست آن را «استیون اسپیلبرگ» بر عهده داشت.

 

«کاواسه» در فیلم‌های کم هزینه اش از بودجه کم و بازیگران غیرحرفه‌ای بهره می برد که حاکی از آغاز کار او در ژانر مستند بود و همین امر موجب شد پس از فارغ‌التحصیلی در رشته عکاسی دانشگاه اوزاکا بتواند نامی برای خود دست و پا کند. دو مستند «آغوش کشیدن» محصول ۱۹۹۲ و «Genpin» در سال ۲۰۱۰ دو نمونه موفق از سبک فیلمسازی این کارگردان ژاپنی محسوب می‌شوند.

 

عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس ایرانی در سال ۲۰۱۴ ریاست هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره فیلم را بر عهده داشت. شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۱ تا ۲۲ می (۲۲ اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ریاست هیات داوران رقابتی آن را بر عهده دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما