اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نام پدرو آلمادوار هم در اسناد پاناما دیده شده است

 

 

پدرو آلمادوار، کارگردان مشهور اسپانیایی نشست خبری خود در باره تازه‌ترین فیلمش را به دنبال افشای اسناد پاناما و حضور اسم او در این اسناد لغو کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، قرار بود آقای آلمادوار برای فیلم جولیتا، در مادرید، پایتخت اسپانیا نشست خبری برگزار کند. این فیلم از روز جمعه در سینماها به نمایش در می‌آید. نام آقای آلمادوار و برادرش در اسناد پاناما دیده شده است. این اسناد متعلق به شرکت پانامایی موساک فونسکا است. انتشار این اسناد محرمانه نشان می‌دهد که شماری از سیاستمداران و ثروتمندان در دنیا با استفاده از گریزگاه‌های مالیاتی ثروت خود را مخفی کرده‌اند.

 

آگوستین، برادر پدرو آلمادوار گفته است اگر چه کارگردان این فیلم به دلیل این که تحت فشار است با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند اما بازیگران و سایر عوامل فیلم در نشست‌های خبری شرکت می‌کنند. روزنامه اینترنتی ال کانفیدنسیال اسپانیا نوشته است که برادران آلمادوار در سال ۱۹۹۱ مالکیت یک شرکت فرا ساحلی را در جزایر ویرجین در دست گرفتند. این شرکت توسط موساک فونسکا اداره می‌شد.

 

برادر آقای آلمادوار در بیانیه‌ای گفته است این شرکت را پیش از توسعه احتمالی بین‌المللی شرکت ایجاد کرده بودند اما این شرکت فعال نبوده و رها شده و با روش‌های کاری آنها هم همخوانی نداشته است. او گفته است همه مسئولیت با اوست.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما