اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لارس فون تریر می‌گوید فیلم جدیدش واکنشی به رئیس جمهور شدن ترامپ است!

 

 

لارس فون تریر مولف دانمارکی سینما در یک اظهارنظر جدید مضمون فیلم آخرش؛ «خانه ای که جک ساخت» را واکنشی به، به قدرت رسیدن دانالد ترامپ در آمریکا دانسته است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، لارس فون تریر فیلمساز نابغه دانمارکی در یک اظهارنظر جدید، فیلم «خانه ای که جک ساخت» را واکنشی به روی کار آمدن قدرتی همچون دانالد ترامپ عنوان کرده است. مت دیلون بازیگر آمریکایی که پیشتر به عنوان نقش اصلی این فیلم انتخاب شده بود مضمون فیلم جدید فون تریر را صعود یک مجرم خطرناک در طی دوازده سال به مقام یک قاتل سریالی، تعریف کرده بود. حالا پس از مت دیلون فون تریر فیلمش را واکنشی به دانالد ترامپ می داند. او دو روز پیش و در طی یک مصاحبه مطبوعاتی کوتاه «خانه ای که جک ساخت» را محصول یک جهان بی روح و شرور خواند. جهانی که سرحدات شرارت‌اش را اخیراً با انتخاب شدن دیوانه ای چون ترامپ به مقام ریاست جمهوری ابرقدرت فعلی جهان، بیشتر از گذشته نمایان ساخته است. 

 

البته این تنها خبر مرتبط با فون تریر در هفته گذشته نبود. چند روز پیش از این مصاحبه کذایی، فون تریر عکسی جالب از خودش را در صفحات مجازی منتشر کرد. این عکس فون تریر را در قالب یکی ازکاراکترهای فیلم مشهور کارل تئودور درایر نشان می دهد. فیلمی محصول سال 1932؛ دراکولا. در این عکس فون تریر چهره خود را بر روی کاراکتری که به صورتی نمادین یادآور واقعیتِ مرگ است جاسازی کرده است. او خود این عکس را یک تصویر برانگیزاننده با یک ارجاع سینماییِ قدرتمند توصیف کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما