اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برایان کاکس به نقش وینستون چرچیل در فیلم «چرچیل»

 

 

فیلم چرچیل به کارگردانی جاناتان تپلیتسکی کارگردان آلمانی، روایتگر بخشی مغفول از زندگی وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا در آستانه حمله بزرگ متفقین به ارتش آلمان نازی در سواحل نورماندی فرانسه در ژوئن ۱۹۴۴ است. این فیلم به تازگی در سینماهای اروپا اکران عمومی شده است.


وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا خسته از دو جنگ طاقت‌فرسا با این حمله مخالف است و آن را یک شکست مسلم می‌داند. چرچیل به روایت تپلیتسکی، سیاستمداری شکننده و محتاج حمایت است.

 

برایان کاکس، ایفاگر نقش چرچیل می‌گوید: «روابط انسانی بدون شک مرکز ثقل فیلم است. در آن دوره، چرچیل واقعا در موضع ضعف قرار داشته و نیازمند حمایت بوده است.» کلمانتین، همسر وینستون چرچیل، حامی نخست وزیر در این روزهای سخت است. میراندا ریچاردسون، ایفاگر نقش کلمانتین درباره نقش خانم چرچیل می‌گوید: «آدم توداری بوده او توانایی‌هایش را بروز نمی‌داده است. خودش هم می خواسته این‌طور باشد. همیشه پشت شوهرش پنهان بوده اما بر او تاثیر می‌گذاشته است.»

 

گفتنی است که این تنها فیلم بلند سینمایی امسال نیست که به زندگانی وینستون چرچیل می پردازد. جو رایت فیلمساز مشهور بریتانیایی نیز امسال فیلم «تاریک ترین ساعت» را ساخته است که به برهه ای از زندگانی شخصی چرچیل می پردازد. در فیلم رایت گری اولدمن در نقش چرچیل بازی کرده است. به نظر می رسد که فیلم رایت محصول کنجکاوی برانگیزتری در نسبت با فیلم تپلیتسکی است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما