اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شوک جدید بنکسی به یک حراجی؛ یک میلیون دلار بر باد رفت

دختری با بادبادک بنکسی

 

نقاشی مشهور بنکسی با عنوان «دختری با بادکنک قرمز»‌ در رویدادی نادر پس از فروش، از دستگاه خردکن که در قاب نقاشی تعبیه شده بود، پایین آمد و پاره‌های آن پایین قاب آویزان شد.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، بنکسی هنرمند گرافیتی بریتانیایی  در اقدامی غافلگیرکننده شرکت‌کنندگان در یک حراجی را بهت‌زده کرد.



در حراجی ساتبی نقاشی «دختری با بادکنک» بنکسی که شهرت زیادی هم دارد به عنوان آخرین اثر عرضه شد و در نهایت چیزی بیش از یک میلیون پوند فروخته شد اما رویداد اصلی قیمت بالای آن نبود چرا که با نهایی شدن قیمت و فروش رفتن آن بلافاصله دستگاه خردکنی که در قاب نقاشی تعبیه شده بود فعال شد و نقاشی از درون آن گذشت و پاره‌های آن پایین قاب آویزان شد.



نقاشی بنکسی یک دختر را با یک بادکنک شکل قلب به تصویر کشیده است و در آخرین اثری بود که در حراجی فروخته شد. او پس از این رویداد پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و در آن ضمن بازنشر تصویر نقاشی نوشت: «می‌رود، می‌رود، رفته». بنکسی هنرمندی اهل بریستول است که علیرغم تمام گمانه‌زنی‌ها تا کنون ناشناس باقی‌مانده است.



او با کشیدن یک مجموعه گرافیتی با مایه‌های انتقادی روی ساختمان‌ها به شهرت رسید و تعبیه دستگاه خردکن در قاب نقاشی ارائه شده در حراجی تازه‌ترین نمونه از فعالیت‌های او است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما