اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آخرین دیدار علاقه‌مندان از جودیث و هولوفرنز اثر کاراواجو

جودیث و هولوفرنز اثر کاراواجو

 

روز گذشته آخرین فرصت دیدار بازدیدکنندگان از تابلویی منسوب به کاراواجو هنرمند برجسته ایتالیایی بود.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از دیلی استار، این اثر سال 2014 در زیرشیروانی اتاقی در شهر تولوز فرانسه پیدا شد و اریک تورکین کارشناس هنری نخستین کسی بود که اعلام کرد این اثر نه تنها متعلق به کاراواجو بلکه یکی از برجسته‌ترین آثار هنری است. این تابلو نقاشی گمان می‌رود در سال‌های 1604 تا 1605 کشیده شده باشد و تصویرگر قهرمانی از انجیل به نام جودیث در حال قطع سر هولوفرنز یکی از ژنرال های آشوری است که به همین دلیل «جودیث و هولوفرنز» یا «جودیث و قطع سر هولوفرنز» نام گرفته است.

 

تورکین با علم بر این‌که هنوز بر سر اصالت این تابلو نقاشی به عنوان یکی از آثار کاراواجو بین کارشناسان هنری اختلاف وجود دارد، ارزش این تابلو نقاشی را چیزی بین ۱۴۰ تا ۱۷۵ میلیون دلار برآورد کرده است. این تابلو نقاشی در بیست و هفتم ژوئن در شهر «تولوز» به مزایده گذاشته خواهد شد.


تورکین طی مصاحبه‌ای بیان کرد: «زمانی که از کشف این تابلو نقاشی و نقاش منسوب به آن مطلع شدیم، می‌دانستیم به محض آن که نام «کاراواجو» را به عنوان خالق آن معرفی کنیم، اختلاف نظرهای فراوانی به وجود خواهد آمد. ما از این موضوع مطلع بودیم چرا که تقریباً هر اثر هنری کاراواجو که از سال ۱۹۵۱ تاکنون کشف شده است با حواشی بسیاری همراه بوده است.»‌

 

به گفته تورکین، دو سال پیش دو کارشناس آثار هنری «کاراواجو»، این تابلو نقاشی را به عنوان یکی از آثار لوئیس فینسون یکی از هنرمندان فنلاندی که با کاراواجو آشنایی داشت، ارزیابی کردند. «‌فینسون» چندین تابلو نقاشی کاراواجو را در اختیار داشت و چندین نسخه از آن‌ها را کپی کرد. با این حال «کاراواجو» بیان کرد، یک کارشناس آثار هنری «کاراواجو» اصالت این تابلو را به عنوان یکی از آثار هنری کاراواجو تأیید و آن را یک شاهکار عنوان کرده است.


پیش تر، موزه لوور فروش این تابلو نقاشی را رد کرده بود. تورکین معتقد است تصمیم موزه لوور مبنی بر عدم خرید این تابلوی نقاشی به این معنا نیست که این اثر متعلق به «کاراواجو» نیست بلکه قیمت ۱۰۰ میلیون پوندی آن برابر با بودجه ۱۵ سال موزه لوور برای خرید آثار هنری است و این موزه از پیش نیز ۳ اثر از این نقاش ایتالیایی را در اختیار دارد. 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما