اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اتفاقی هیجان انگیز؛ ترمیم اثری از رامبراند به صورت آنلاین پخش می‌شود

گشت شبانه رامبراند

 

موزه ملی آمستردام امروز بزرگترین پروژه ترمیم تابلو نقاشی «گشت شبانه» The Night Watch اثر رامبراند را به صورت آنلاین آغاز می‌کند.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از بی‌بی‌سی، پروژه ترمیم این اثر شاهکار متعلق به سال ۱۶۴۲ که میلیون‌ها دلار هزینه صرف آن‌ خواهد شد، از پشت محفظه‌ای شیشه‌ای که اطراف این تابلو نقاشی مشهور قرار می‌گیرد، برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

طبق بیانیه‌ای که این موزه منتشر کرده است، پروژه ترمیم «گشت شبانه»، در حقیقت بزرگ‌ترین پروژه ترمیم و مطالعه روی این تابلوی رامبراند در تمام طول تاریخ به شمار می‌رود. این اثر تصویری از افسران و دیگر اعضای نگهبانان شب است. این موزه از تصویربرداری با وضوح بسیار بالا و آنالیز تمامی لایه‌های این تابلو نقاشی، برای بررسی بهترین روش ممکن ترمیم استفاده خواهد کرد.

 

به گفته کارشناسان، تابلو «گشت شبانه»‌،‌ در نوع خود اولین اثری است که یک گروه‌ را این چنین در حال حرکت نشان می‌دهد و بازی نور و سایه که از مهارت‌های بارز «رامبراند»‌ به شمار می‌رود در این تابلو به وضوح نمایان است.

 

آخرین پروژه بازسازی بزرگ این تابلو نقاشی به ۴۰ سال پیش بازمی‌گردد؛ پس از آن که یک فرد مبتلا به اختلالات روانی به وسیله یک چاقو این اثر را مورد حمله قرار داد. این تابلو نقاشی اکنون در اتاق مخصوص در موزه ملی آمستردام نگهداری می‌شود اما چندی پیش کارشناسان متوجه تغییراتی از جمله رگه‌های سفید رنگ در برخی از قسمت‌های این تابلو خصوصا نواحی نزدیک به ضربات چاقو شدند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما