اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

معرفی آثار موزه اورسی توسط چهره‌های معاصر

موزه اورسی



موزه اورسی که خواهرخوانده موزه لوور فرانسه شناخته می‌شود در تازه‌ترین مجموعه برنامه‌های خود آثارش را معرفی خواهد کرد.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، به تازگی متوجه شدیم موزه اورسی در کانال یوتوب خود دست به کار جالبی برای معرفی آثار هنری زده است. اورسی در توضیح بخش جدید خود با نام «یک اثر یک نگاه» چنین آورده است: "هر سه شنبه، نگاهی به چهره معاصر بیاندازید: هنرمند، نویسنده، فیلسوف، طراح، موسیقیدان، بازیگر، کارگردان، فیلمساز، دانشمند، در مورد اثر مورد نظر خود در اورسی صحبت خواهند کرد".


علاقه‌مندان می‌توانند کانال اورسی در یوتوب را دنبال کنند تا هر سه‌شنبه ویدیو مرتبط با «یک اثر یک نگاه» را مشاهده کنند. به طور مثال «عبدالملک» کارگردان و خواننده رپ فرانسوی و یا «مالیس دو کرانگال» رمان‌نویس فرانسه برخی تابلوها را طی چند دقیقه معرفی و نظر شخصی خود در مورد آن ها را ابراز داشته‌اند. آخرین فردی که ویدیو آن روی کانال اورسی قرار گرفته است آنی لو برون هنرمند متاثر از سورئالیسم است که در کنار فعالیت‌های هنری مقالات انتقادی مختلفی نیز نوشته است.



با توجه به بررسی بخش «یک اثر یک نگاه» متوجه شدیم تا به حال 12 ویدیو از نظر چهره‌های معاصر که به تابلوهای دلخواه خود می‌پردازند در کانال یوتوب اورسی منتشر شده است.



این ابتکار موزه اورسی امکان می‌دهد تا ضمن معرفی آثار، درهای این موزه به روی هنرمندان حوزه‌های دیگر گشورده شود و این امر به جلب توجه بیشتر علاقه‌مندان به آثار این موزه کمک خواهد کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما