اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چهارصد سال بعد از مرگ، لندن رنگ شکسپیر گرفت

 

 

امروز مراسم چهارصدمین سالمرگ ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس مشهور در سراسر بریتانیا برگزار می‌شود.

 
او ۲۳ آوریل ۱۶۱۶ میلادی در زادگاهش استرتفورد درگذشت. باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا که مهمان نخست‌وزیر بریتانیاست، امروز به سالن نمایش شکسپیر به نام تئاتر گلوب رفت. در سراسر بریتانیا نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر اجرا می‌شود از جمله یک نمایش زنده با اجرای جودی دنچ، هلن میرن و دیوید تننت که بی‌بی‌سی به طور زنده پخش می‌کند. بخشی از مراسم گرامیداشت شکسپیر شامل نمایش‌های خیابانی است و فیلم‌هایی که با استناد به نمایشنامه‌های او ساخته شده روی پرده می‌رود.

 

در تهران هم مراسمی در تماشاخانه‌ «تئاتر مستقل تهران» برگزار می‌شود همان‌طور که در تاجیکستان و افغانستان هم با اجرای چند نمایش از او، مراسم چهارصدمین سالمرگش گرامی داشته شده است. از چندی پیش هنرمندان تئاتر گلوب لندن سفرشان را با هواپیما، قطار، قایق و اتوبوس به کشورهای مختلف جهان شروع کرده‌اند تا «هملت» را در این کشورها روی صحنه ببرند. تاجیکستان یکصد و چهل و یکمین کشور میزبان این نمایش بود و افغانستان صد و پنجاه و هشتمین.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما