اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

علی رفیعی با «آشپزخانه» آغازگر راه تماشاخانه ایرانشهر در سال 96

علی رفیعی نمایش آشپزخانه

علی رفیعی قصد دارد نمایش «آشپزخانه» اثر آرنولد وسکر را از فروردین‌ماه سال ۹۶ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.

 

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، گروه سیاستگزاری ایرانشهر از برخی کارگردانان دعوت به عمل آورده است اجرای خود را در دو سالن سمندریان و ناظرزاده کرمانی در سال 96 داشته باشند و قرعه فروردین به نام علی رفیعی کارگردان باسابقه کشور افتاده است.

 

 

رفیعی که قرار بود نمایش آشپزخانه اثر آرنولد وسکر را پیش از نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی‌خان» اجرا کند پس از پیشنهاد تالار وحدت تصمیم گرفت اجرای این نمایش را عقب بندازد. نمایش آشپرخانه پر از بازیگر است و به گفته رفیعی از 38 بازیگر بهره خواهد برد. نسخه نمایشی رفیعی از نمایش وسکر با حجم انبوه اجراگر و پروداکشن برای یک سالن 250 نفر شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد و سرمایه گزاری دولتی نیز به این پروژه وارد شود.

 

در حال حاضر که اغلب کارگردانان تئاتر در صف سالن های نمایش هستند و به ناچار به سوی سالن های بسیار کوچک سرازیر می شوند شوراهای سیاستگزاری نه تنها سالن ها را در اختیار افرادی می دهند که به راحتی می توانند هر وقت اجرا بروند بلکه حمایت های مالی نیز گویا انجام می شود وگرنه یک دو دوتای ساده می خواهد تا متوجه شوید چنین آثار بزرگی در سالن اصلی تئاتر شهر یا وحدت می توانند بازدهی مالی داشته باشند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما