اختصاصی

نقد آثار تلویزیونی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
مختارنامه-یادداشت دوم
    اخیرا جنجالی پیرامون مختارنامه به پا شده بود و یکی از مراجع مذهبی موضع‌گیری تندی را در باره‌ی نمایشِ شمایلِ عباس بن علی (ع) در این سریال ابراز داشته بود که واکنش‌های تندی را هم دربر داشته است. این را من باب مقدمه داشته باشیم تا به موضوعی برسیم: ادامه مطلب: مختارنامه-یادداشت دوم (3) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
مختارنامه - یادداشت اول
این‌که داوود میرباقری که بود و چه کرد، بماند. این که حالا کیست و چه می‌کند، مختصرا موضوعِ این یادداشت است.     ادامه مطلب: مختارنامه - یادداشت اول اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
ساختمان 85: ساختمانی غیرقابل باور
   پس از چند سال بار دیگر مهدی فخیم زاده به رسانه ملی بازگشته و سریالی معمایی با مؤلفه‎های خود را ساخته است. در این سال‎ها او جزء معدود کسانی بوده که توانسته است برای خود مخاطب پر و پا قرص پیدا کند. کسانی که هر هفته سریالش را با لذت دنبال کنند. اما ساختمان 85 اثر جدید او مانند سابق نیست.   ادامه مطلب: ساختمان 85: ساختمانی غیرقابل باور (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
شرارتِ ذاتی انسان، بدآموزی‌های تلویزیون، وضعیتِ سینما (با نگاهی به بحث‎های برنامه بیست و هشتم هفت)
 دعوا بر سر این است که سینمای مبتذل از کجا آب می‌خورد؟ و چرا این قدر راحت جریانِ افولِ سینما را در ایران می‌شود دید؟ بین همه‌ی بحث‌هایی که در هفت مطرح شد، صحبت‌های جیرانی درباره‌ی فرهنگِ حاکم و تلویزیون و تأثیر آن در قهرمان‌پردازی سینمای بدنه شاید از همه جالب‌تر، بی‌پرواتر و افسارگسیخته‌تر بود. از معدودجاهایی که رسانه‌ی ملی، به نقدِ خودش نشست.   ادامه مطلب: شرارتِ ذاتی انسان، بدآموزی‌های تلو
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 1.67 (3 رای)
نگاهی به سریال Lost: برزخی که آرزویش را داریم!
سریال گمگشته Lost  بهانه‌ای به دستم داد تا در مورد سوالی که قرن‌هاست(شاید از از آغاز تمدن بشریت تا به امروز) ذهن انسان را مشغول کرده است، مطلبی بنویسم، هزاران فیلسوف و میلیون‌ها آدم معمولی در طول زندگی خویش در مورد آن اندیشیده‌اند ولی هنوز پاسخی قطعی به این پرسش نداده‎اند.     ادامه مطلب: نگاهی به سریال Lost: برزخی که آرزویش را داریم! (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
برنامه تلویزیونی راز: هفت پرده
  پرده‌ی اول نادر طالب‌زاده مجری برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی راز، شمایل جدیدی از مجری‌گری ارائه داد که در تلویزیون ایران کم‌سابقه بود. این شمایل را شاید باید یک «ضداجرا»‌ نامید. مجری‌های تلویزیونی گذشته یا به شیوه‌ی رسمی، یا بازی‌محور یا تلفیقی از این دو (این‌شب‌ها را دیده‌اید؟)‌ در صفحه‌های گیرنده‌ها ظاهر می‌شوند و به ما زل می‌زنند و سعی می‌کنند ما را تحت تأثیر قرار دهند. این شیوه‌ی اجرا از «نمای

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما