اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش اختصاصی از افتتاحیه کالیگرافی های ابولقاسم عتیقه چی با نام «باران عشق» + تصاویر

 

به گزارش آکادمی هنر، نمایشگاه نقاشی خط‎های ابوالقاسم عتیقه چی (ابول) روز جمعه 16 اردیبهشت‎ماه 1391 با حضور چهره‎های سرشناسی چون: واحد خاکدان ، سیف الله صمدیان، گیزلا وارگا سینایی، بهزاد شیشه گران، عبدالحمید پازوکی ، سروژ وارسقیان ، آرمان استپانیان ، آریو فرضی، سفیر اتریش و ... برگذار شد. این نمایشگاه تا چهارشنبه 27 اردی بهشت ماه است. 

کالیگرافی های ابولقاسم عتیقه چی 

ابوالقاسم عتیقه‌.چی ملقب به ابول پس از سالها اقامت در فرانسه و شرکت در نمایشگاه‌.های بین‌المللی نقاشی، به خاطر عشق و علاقه در خلق آثار نقاشیخط به ایران مراجعت نمود. وی با توجه به تجربیاتی که در فرانسه در تابلوهای نقاشی خود به دست آورده بود (Nourelle Figuration) سبکی جدید و نو در هنر نقاشیخط سنتی و معاصر در ایران به وجود آورد.


ابول با ابداع شیوه‌های جدید و اضافه نمودن فرم‌.های کوچک در داخل حروف خیلی بزرگ نستعلیق به نوآوری جدیدی در نقاشیخط دست یافت. او در خلق آثار خود از خط نستعلیق الهام و با رنگی شاد و زنده به آنها غنا می‌بخشد. ابول در نقاشیخط‌.های قرآنی با استفاده از رنگ‌.های ملایم پاستل سعی در بیشتر روحانی جلوه دادن آثارش و همچنین استفاده از خطوط روان و دلپذیر و مدور سعی در ایجاد ارتباط با مخاطب آثارش را دارد، که چنانچه کلیه حروف

استفاده شده در تابلوهای وی از ظرافت و زیبایی‌های بصری بیشتری نسبت به نقاشیخیط‌.های سنتی برخوردار می‌.می‌باشد. وی در آثاری که از آیه‌.های قرآن استفاده می‌.نماید از خط ثلث الهام و آن را با خط نسخ تلفیق می‌نماید و برای تذهیب آن از ورق طلا استفاده می‌نماید. در ضمن لازم به یادآوری می‌.باشد که وی به خاطر ابعاد تابلوهایش که یکپارچه و در اندازه‌.های 4×2 متر می‌.باشد فقط به قواعد خوشنویسی اکتفا نمی‌.نماید و به خاطر بزرگی تابلوهایش سبکی جدید و منحصر به خود دارد.

 

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن ها کلیک نمایید

ابول عتیقه چی  کالیگرافی های ابول عتیقه چی  ابول عتیقه چی  کالیگرافی های ابول عتیقه چی

ابول عتیقه چی  ابوالقاسم عتیقه چی  نقاشی های ابوالقاسم عتیقه چی  

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما