اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تقدیر از کیم نواک بازیگر فیلم سرگیجه هیچکاک در جشنواره کن 2013

 

 

کیم نواکبرگزارکنندگان شصت و ششمین جشنواره فیلم کن ضمن نمایش فیلم سرگیجه vertigo ساخته آلفرد هیچکاک از  کیم نواک kim novak، بازیگر این فیلم تقدیر خواهند کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، برگزارکنندگان جشنواره کن روز گذشته اعلام کردند که نسخه بازسازی شده فیلم سرگیجه ساخته آلفرد هیچکاک (1958) در این دوره از رقابت‌ها اکران خواهد شد.

 

 آن‌ها همچنین متذکر شدند که کیم نواک، بازیگر 80 ساله این فیلم، به عنوان میهمان ویژه جشنواره در مراسم اکران فیلم حضور خواهد یافت و پس از اکران فیلم از او تقدیر خواهد شد.

نواک هم‌چنین 26 می به منظور اعطاء جایزه به یکی از برندگان رقابت‌ها، در مراسم اختتامیه حضور می‌یابد. این بازیگر آمریکایی اولین بار سال 1959 برای بازی در فیلم نیمه شب  midnightساخته دلبرت مان در جشنواره کن حضور یافت. سرگیجه بر پایه فیلم‌نامه‌ای از آلک کوپل و ساموئل ا. تایلور تهیه شد.

این فیلم جوایز مهمی از انجمن منتقدان فیلم نیویورک و جشنواره سن سباستین گرفت و در سال 2012 به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان شناخته شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما