اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلمی خون آشامی از جیم جارموش به بخش مسابقه کن 2013 اضافه شد

 

 

فیلم Only Lovers Left Alive

رمانس خون‌آشامی فقط عشاق زنده ماندند Only Lovers Left Alive به کارگردانی جیم جارموش در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین جشنواره فیلم کن رقابت می‌کند.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، چندی پیش فیلم‌های نامزد نخل طلای کن معرفی شدند و ساعاتی پیش سایت رسمی این جشنواره خبر اضافه شدن فیلم فقط عشاق زنده ماندند ساختة جیم جارموش را که فیلمنامه آن را نیز خودش نوشته است، منتشر کرد.

جارموش از سال 2009 و ساخت حدود کنترل The Limits of Control  هیچ فیلم دیگری نساخته بود.

تام هیدلستن در این فیلم نقش یک موزیسین زیرزمینی خون‌آشام را بازی می‌کند که قرن‌ها ارتباط او با زن محبوبش (تیلدا سوئینتن) با ورود خواهر کوچک او (میا واسیکووسکا) مورد تهدید قرار می‌گیرد.

شرکت «رکوردد پیکچر کمپانی» در لندن و شرکت «پاندورا فیلم‌پروداکتیون» در آلمان فقط عشاق زنده ماندند را تهیه کرده‌اند.

برگزارکنندگان جشنواره کن همچنین روز جمعه از اضافه شدن مستند «Le Dernier des injustes» ساخته کلود لانزمن فیلمساز فرانسوی به بخش خارج از مسابقه این دوره جشنواره کن خبر دادند. سه فیلم هم به بخش نوعی نگاه اضافه شدند.

اودری تتو بازیگر فرانسوی اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه شصت و ششمین جشنواره فیلم کن را به عهده دارد که 15 می (25 اردیبهشت) با درام گتسبی بزرگ به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود و 26 می (5 خرداد)  با تریلر فرانسوی زولو ساخته ژروم سال به پایان می‌رسد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما