اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حقه در تفاوت قد دنیرو و آل پاچینو سوژه رسانه‌ها در ایرلندی Irishman شد

رابرت دنیرو  و آل پاچینو در ایرلندی

رابرت دنیرو برای ایجاد فاصله قدی زیاد با آل پاچینو در فیلم «ایرلندی» از کفش‌های پاشنه‌داری استفاده کرد که در فیلم اصلا دیده نمی‌شوند.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از آسوشیتدپرس، مارتین اسکورسیزی کارگردانی که سازنده شماری از بهترین فیلم‌های گانگستری تاریخ سینماست، با حضور رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی در حال ساخت فیلم «ایرلندی» است.

در این فیلم که اکنون در برانکس نیویورک در حال فیلمبرداری است، رابرت دنیرو ۷۴ ساله کفش‌هایی با پاشنه بسیار بلند می‌پوشد تا از آل پاچینو ۷۷ ساله خیلی بلندقدتر دیده شود.

 

با وجود این که رابرت دنیرو به طور کلی از آل پاچینو بلندتر است، اما این تفاوت قد آنقدر که برای این فیلم لازم بود، نبود. او باید در فیلم «ایرلندی» در نقش شیران یک ایرلندی قد بلند با قدی حدود ۱۸۵ سانت ظاهر شود.

 

اوایل امسال اسکورسیزی گفته بود این فیلم جدید که از محصولات نتفلیکس است بسیار متفاوت با دیگر فیلم‌های گانگستری است که او پیش از این ساخته است.

 

در حالی که گفته شده بسیاری از نماهای فیلم با کامپیوتر و جلوه‌های ویژه تکمیل می‌شود و حتی رابرت دنیرو به این ترتیب جوان می‌شود تا در دهه‌های ۲۰ و ۴۰ زندگی این گانگستر هم خودش بازیگر نقشش باشد، اثری از کفش‌های پاشنه بلند او نیز در فیلم دیده نخواهد شد.

 

در این فیلم جو پشی بازیگر اسکاری فیلم «رفقای خوب» که از دهه ۱۹۹۰ تقریبا بازنشسته شده بود، دوباره به عرصه سینما بازگشته است.

 

این پروژه نخستین همکاری مجدد دنیرو و اسکورسیزی پس از ساخت فیلم «کازینو» در سال ۱۹۹۵ خواهد بود. همکاری طولانی‌مدت این دو در دهه ۱۹۷۰ منجر به ساخته شدن فیلم‌هایی چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «تنگه وحشت» و «رفقای خوب» شد.

 

اسیتو زیلیان فیلمنامه نویس مشهور که فیلمنامه «دار و دسته نیویورکی» اسکورسیزی را نوشته بود، فیلمنامه این فیلم را بر مبنای کتاب «شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌کنی» نوشته چارلز برنت نوشته است. فرانک شیران ظرف پنج سال مصاحبه‌ای که با نویسنده کتاب انجام داد اعتراف کرد که بیش از بیست و پنج نفر را برای دوستش و رییس جنایتکاران جیمی هوفا کشته است. نقش این شخصیت را آل پاچینو ایفا می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما