اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ایتان هاک به وسترن آلمادوار، رسم غریب زندگی پیوست

اتان هاوک و پدرو پاسکال رسم غزیب زندگی

 

ایتان هاک و پدرو پاسکال به فیلم وسترن Strange Way of Life پدرو آلمودوار پیوستند.



«ایتان هاک» و «پدرو پاسکال» به فیلم وسترن نیم-ساعته «رسم غریب زندگی» (Strange Way of Life) به کارگردانی «پدرو آلمودوار» پیوستند. این فیلمساز اسپانیایی این فیلم کوتاه را پیش از کارگردانی اولین فیلم بلند انگلیسی زبانش «راهنمای زنان نظافتچی» (A Manual for Cleaning Women) با بازی «کیت بلانشت» فیلمبرداری خواهد کرد.




به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از سینما، «آگوستین آلمودوار» تهیه‌کننده فیلم این وسترن را «آزمونی دیگر برای آزادی در راستای فیلم [کوتاه] «صدای انسانی» (The Human Voice) می‌خواند. «رسم غریب زندگی» به زبان انگلیسی ساخته خواهد شد و داستانی در مورد مردی به نام سیلوا روایت می‌کند که سوار بر اسب در راه ملاقات با کلانتر جیک است. این دو مرد ۲۵ سال پیش‌تر تفنگداران همکار بوده‌اند. سیلوا به بهانه تجدید دیدار به سوی جیک می‌رود، اما کلانتر به او می‌گوید هدف واقعی‌اش یاد کردن از گذشته نیست.




«پدرو آلمودوار» با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «چیز بیشتری نمی‌گویم چون نمی‌خواهم همه غافلگیری‌های فیلمنامه را فاش کنم.» او توضیح می‌دهد که عنوان فیلم از ترانه فولک «آمالیا رودریگز» الهام گرفته شده است.


در این فیلم بازیگران جوانی چون «جیسون فرناندز»، «خوزه کوندسا»، «جرج اتین» و «مانو ریوس» و نیز «سارا سالامو» و «پدرو کاسابلانک» نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلمبرداری این وسترن در صحرای تابرناس آلمریا در جنوب اسپانیا از اواخر آگست آغاز خواهد شد جایی که «سرجو لئونه» نیم قرن پیش وسترن‌های اسپاگتی «دلار» با بازی «کلینت ایستوود» و «خوب، بد، زشت» (The Good, the Bad, and the Ugly) را ساخت. آلمودوار می‌گوید: «خودآگاهانه به آن فیلم‌ها ارجاع نمی‌دهم. نمی‌دانم چگونه فیلمی خواهد شد، جز اینکه فیلم من خواهد بود.»



این فیلمساز ۷۲ ساله در مورد اجتناب از استودیوهای هالیوود به «ایندی‌وایر» می‌گوید: «هالیوود می‌خواهد استعدادهای خارجی را وارد کند، اما همیشه به آن‌ها اجازه نمی‌دهند آنچه می‌خواهند انجام دهند.»




آلمودوار در بخش دیگری از این مصاحبه از فیلم مشابه «کوهستان بروکبک» (Brokeback Mountain) «انگ لی» ستایش می‌کند اما می‌گوید: «فکر می‌کنم «انگ لی» فیلم شگفت‌انگیزی ساخت، اما من هیچ‌وقت باور نمی‌کردم که به من برای ساختن فیلم آزادی و استقلال کامل می‌دادند. هیچ‌کس این را به من نگفت – گفتند: «هر کاری بخواهی می‌توانی انجام دهی» اما می‌دانستم که محدودیتی وجود خواهد داشت.»




آلمودوار در مورد رابطه شخصیت‌های «جیک جیلنهال» و «هیث لجر» در فیلم لی می‌گوید:‌ «رابطه این دو مرد انیمالیستی است. رابطه‌ای جسمانی بود. اوج فیلم وقتی است که آن‌ها باید از هم جدا شوند، و هیث لجر کشف می‌کند که نمی‌تواند به جدایی بیندیشد. این کشف بزرگی است. اما تا آن لحظه، انیمالیستی است، و به نظر من وجودش ناممکن به نظر می‌رسید چون یک فیلم هالیوودی بود. نمی‌شد رابطه جنسی آن دو مرد را دائماً نشان داد.» آلمودوار اضافه می‌کند: «شاید [«رسم غریب زندگی»] پاسخ من باشد به «کوهستان بروکبک».»



این کارگردان در ادامه توصیه «بیلی وایلدر» در دهه ۱۹۸۰ راجع به فاصله‌گیری از استودیوهای هالیوود را به یاد می‌آورد:‌ «درست می‌گفت. همیشه این پیشنهاد را رد کرده‌ام. اولاً، فرهنگ آمریکا را به خوبی فرهنگ اسپانیا نمی‌شناسم. اما از طرف دیگر، روش فیلمبرداری بسیار متفاوت است نسبت به روشی که پیش‌تر داشتم. استثناهایی داریم، مثل «یورگوس لانتیموس» یا دوستان مکزیکی – سه آمیگو به نام «آلفونسو کوارون»، «الخاندرو گنزالس اینیاریتو» و «گی‌یرمو دل تورو» – اما در مورد دیگران، ورود به هالیوود نتیجه بسیار بدی داشته. حتی برای کارگردانانی چون «جان وو». اکشن-تریلرهای او برای هالیوود عالی است، اما حتی او در آنجا دوام پیدا نکرد.»

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما