اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«ملکه پاپ آرت» در سن 85 سالگی درگذشت

 

ماریسول اسکوبار؛ هنرمند مشهور آمریکایی در سن 85 سالگی در نیویورک آمریکا درگذشت.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت نت، ماریسول اسکوبار که در مجامع هنری بین المللی به عنوان «ملکه پاپ آرت» شهرت داشت در سن 85 سالگی در منزلش در نیویورک آمریکا درگذشت. 

 

اسکوبار در در پاریس و از والدینی ونزوئلایی تبار به دنیا آمد. در سال 1950 به همراه خانواده اش به نیویورک امریکا مهاجرت نمود و شهروند ایالات متحده شد. اسکوبار در آغاز فعالیت هنری اش به جبهه ی اکسپرسیونیسم انتزاعی ملحق شد اما بعد از مدتی و پس از آشنایی با هنرمند معروف هنر عامه پسند؛ اندی وارهول راه هنری اش را به سمت این جنبش کج کرد. 

 

اسکوبار که حتی پس از آشنایی با ویلیام دکونینگ نقاشی می کشید به ناگاه از اواسط دهه ی 50 میلادی به سمت ساختن مجسمه متمایل شد. او در مجسمه سازی پیرو گونه ای خاص از بومی گرایی بود آن گونه که برای مثال ترجیح می داد که تا در مجسمه هایش از عناصر فرهنگ بومی آمریکای لاتین استفاده کند. یکی از معروف ترین آثار اسکوبار سری مجسمه های «کوکتل پارتی» او است که اتفاقا گران قیمت ترین اثر او از نظر فروش در حراجی های مشهور بین المللی است. اسکوبار در سال 2005 توانست یکی از این سری آثار را در حراجی ساتبی به قیمتی بالغ بر یک میلیون دلار به فروش برساند.

 

ویژگی دیگر آثار اسکوبار جز ارتباط آن ها به فرهنگ بومی آمریکای لاتین ابعاد بزرگ آن ها است. اسکوبار  یکی از مهمترین فیگورهای هنر پاپ آمریکا در دهه های 50 و 60 میلادی شناخته بود که مرگش به گونه ای از به پایان رسیدن نهایی یک نسل خبر می دهد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما