اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حراجی ساتبی مجموعه ای از طراحی ها و عکس های مارسل پروست را می فروشد

 

حراجی ساتبی تصمیم گرفته است که تا مجموعه ای از آثار شخصی مارسل پروست؛ رمان نویس فرانسویرا به فروش برساند. 

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت دیلی، این مجموعه که هم اکنون در اختیار خواهرزاده پروست است، در چند ماه آینده برای فروش در اختیار مسئولین حراجی ساتبی قرار خواهد گرفت.

 

بنا به گفته ها این مجموعه شامل طراحی هایی از مارسل پروست است که تاکنون در جایی به نمایش گذاشته نشده است. همچنین عکس هایی از کودکی نویسنده و خانواده اش نیز در این مجموعه موجود است. مارسل پروست که بیشتر به عنوان یک نویسنده ی سنت شکن شناخته می شود، گاها و در طول زندگانی کوتاهش طراحی نیز می کرده است. کارهایی که به واقع هنرمند نیز هرگز قصد نداشته است که آن ها را به عنوان آثاری هنری در گالری یا موزه ای به نمایش بگذارد. 

البته این مجموعه می تواند دستکم از نظر وجود عکس هایی کمتر دیده شده از کودکی های نویسنده نیز حائز اهمیت باشد. البته گفته شده است که در این مجموعه یک نسخه ی دست نویس از رمان معروف پروست؛ «در جست و جوی زمان از دست رفته» نیز وجود دارد. نسخه ای که به نظر می رسد یکی از اولین تلاش های پروست برای نگاشتن این رمان مشهور قرن بیستم است. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما