اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اولین نمایش مد با مجموعه جدید شانل در کوبا

 

 

هاوانا، پایتخت کوبا این هفته برای اولین بار بعد از انقلاب کمونیستی این کشور در ۱۹۵۹میزبان یک نمایش مد بود. این نمایش را خانه مد شانل که مقر آن در پاریس است برگزار کرد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از سرویس جهانی بی‌بی‌سی، در طی این نمایش بلوار پرادو که هر دو طرف آن درختهای سرسبز است، تبدیل به کت‌واک شد و مدل‌ها یکی پس از دیگری روی آن خرامیدند. به گزارش بی‌بی‌سی، هر چند پلیس هاوانا در طی اجرای مراسم از ورود مردم به بلوار جلوگیری کرد اما آن‌ها از بالکن‌های خانه‌هایشان رژه‌ی نمایشی مدل‌های شانل را تماشا کردند. درآمد متوسط مردم کوبا ۲۵ دلار در ماه است که برای خریدن لباس‌های شانل بسیار ناچیز است.

 

بسیاری از افراد سرشناس، از جمله ستارگان هالیوود برای تماشای نمایش مد شانل به کوبا سفر کردند. ستارگان سینما و دنیای موسیقی کوبا نیز در این ضیافت شرکت کردند. اومارا پورتوئوندو، خواننده سرشناس کوبایی در وسط با دو خواننده دیگر سبک پاپ در عکس دیده می‌شود. کارل لاگرفلد طراح و مدیر خانه مد شانل گفته است برای طراحی مجموعه این فصل، از غنای فرهنگی کوبا الهام گرفته است.

 

روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا از سال پیش از سرگرفته شد و این نمایش مد یکی از تازه‌ترین نشانه‌های گرمی روابط این کشور با غرب است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما