اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دوسالانه هنر معاصر ایران؛ صلح روی کاغذ

 

دوسالانه هنر معاصر ایران

 

دومین دوره دوسالانه هنر معاصر ایران با آثاری از اردشیر محصص، فرح اصولی، بهزاد شیشه‌گران، فریده لاشایی، فریدون آو، مهرداد محب‌علی، فرهاد گاوزن، شادی قدیریان، احمد مرشدلو، حامد صحیحی، هومن مرتضوی، شادی نویانی و... در فرهنگسرای نیاوران در تهران در حال برگزاری است. مجید عباسی فراهانی، هنرمند نقاش و بینارشته ‌ای دبیر و بانی نمایشگاه است.


به گزارش مجله اینترنتی پله، حدود ۲۰۰ اثر با همکاری ۱۵ موسسه و گالری در این دوسالانه گردآوری و به نمایش گذاشته شده است.
خبرگزاری مهر می‌گوید که ۶۰ نقاشی، ۵۰ عکس، ۲۰ اثر طراحی، ۱۰ اثر در بخش چیدمان و ۱۰ ویدئو آرت از جمله آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه هستند.


امین شاهد، مشاور اجرایی دوسالانه در یک نشست خبری گفته است که سه گالری از کشورهای آلمان، فرانسه و امارات متحده عربی هم در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته‌اند.


نمایشگاه دوسالانه، «صلح روی کاغذ» نامگذاری شده است که به گفته آقای شاهد، مفهوم صلح در آن به عنوان مفهومی کلی انتخاب شده که "حتی می‌تواند تا آشتی با طبیعت گسترش پیدا کند".


نمایشگاه دوسالانه تا روز دوازدهم مرداد برقرار است. دوره قبلی این دوسالانه با عنوان "فرهنگ صلح" در یک گالری خصوصی با هنرمندانی از ۲۳ کشور برگزار شده بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما