اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چینی‌ها، تابلویی از کلود مونه را ۲۴ میلیون دلار خریدند

اثری از کلود مونه

یکی از تابلوهای نقاشی کلود مونه، به گران‌ترین اثر هنری غربی فروخته‌شده در چین تبدیل شد.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از فوربس، یکی از تابلوهای نقاشی کلود مونه، نقاش نامدار امپرسیونیست فرانسوی که نمایی از تالاب نیلوفرهای آبی را به تصویر می‌کشد، در یک حراجی واقع در پکن به قیمت ۲۴.۱ میلیون دلار فروخته شد و عنوان گران‌ترین اثر هنری متعلق به یک هنرمند غربی را که تاکنون در چین به فروش رسیده است، کسب کرد.



این تابلو نقاشی که «تالاب و نیلوفرهای آبی و بوته گل رز»، نام دارد، نمایی از یک طاق رز و تالاب باغ مونه در ژیورنی واقع در فرانسه را به تصویر می‌کشد و یکی از سه تابلویی محسوب می‌شود که این هنرمند از این نما خلق کرده است.



به گزارش آرت نیوزپیپر، لیو یکیان( Liu Yiqian)، میلیارد چینی که برای خرید آثار هنری هزینه زیادی می‌کند، این تابلو نقاشی را در حراجی اخیر خریداری کرده است.

این تابلو نقاشی، آخرین بار در سال ۲۰۱۵ در جریان حراجی آثار هنری مدرن و امپرسیونیست ساتبیز به قیمت ۲۰.۴ میلیون دلار فروخته شده بود.



پیش از این، تابلو نقاشی «ستون» اثر گرهارد ریشتر که سال گذشته به قیمت ۱۲.۷ میلیون دلار به فروش رسیده بود، به عنوان گران‌ترین اثر هنری متعلق به یک هنرمند غربی که در چین فروخته شده است، شناخته می‌شد.



سال گذشته، چین با پیشی گرفتن از ایالات متحده آمریکا به بزرگ‌ترین بازار هنر جهان تبدیل شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما