اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

استقبال آلمانی ها از راهزنان علیرضا کوشک جلالی در جشنواره بین المللی شیلر

 

 

 

 

 نمایش راهزناننمایش راهزنان اثر فردریک شیلر، با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، در جشنواره بین المللی شیلر، در مانهایم آلمان، به اجرا درآمد.


به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، نمایش راهزنان، که سال گذشته در تالار اصلی تئاترشهر به صحنه رفت، 27 و 28 ژوئن (6 و 7 تیرماه) در جشنواره بین المللی شیلر در مانهایم آلمان، به اجرا درآمد و با استقبال پرشور تماشاچیان آلمانی رو به رو شد.



 بورکهارد کوزمینسکی، رییس هنری جشنواره، پس از اجرای اول راهزنان، طی یک سخنرانی اعلام کرد که این نمایش یکی از برجسته‌ترین اجراهای امسال جشنواره شیلر بوده است.


 شیلر، شاعر، نمایشنامه ‌نویس، فیلسوف و مورخ آلمانی است. او مشهورترین نمایشنامه ‌نویس آلمانی به شمار می ‌رود که در کنار گوته، به عنوان چهره کلاسیک وایمار شناخته شده‌ است.

شیلر که در جهان به شکسپیر آلمان مشهور است، نمایشنامه راهزنان را که جنبه آزادی ‌خواهانه دارد در سال 1781 -وقتی که فقط 20 سال داشت-، نوشت. تنفر از جامعه پر از تبعیض و دروغ، مبارزه ایده الیست های از جان گذشته برای آزادی و برپایی بهشت روی زمین و آرمان گرایی بی منطق، ایده های اصلی این نمایش را تشکیل می دهند.
 گفتنی است،  نمایش راهزنان نوشته فردریک شیلر  سال گذشته با بازی ملودی آرام نیا، علی ابدالی، ایمان اصفهانی، سارا افشار، سارا بهرامی، عرفان پهلوانی، توماج دانش بهزادی، میثاق زارع، هومن سلطانی، احلام سلمانی، فاطمه صارمی، مینا کریمی، زارا مولایی، محمد ولی زادگان و محسن حسینی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد. این نمایش علاوه بر داشتن متنی قدرتمند، دارای طراحی صحنه ای از سیامک احصایی است. گفتنی است؛ کوشک جلالی تاکنون آثار بسیاری از جمله آوازهای عاشقانه، زنان رئیس جمهور، پوزه چرمی، بازرس، پستچی نرودا، خدایان کوچولو، افسانه های ممنوع، کابوس های زنده ماندن و ... را کارگردانی کرده است.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما