اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.25 (2 رای)
در ستایش جورجیو د کریکو؛ متافیزیسین اندوه و ماخولیا
  جورج دکریکو حلقه‌ی رابط میان خیال‌پردازی رمانتیک سده‌ی نوزدهم و جنبش‌های آمیخته با عناصر غیرمنطقی سده‌ی بیستم نظیر دادائیسم و سوررئالیسم انسانی صوفی مسلک و پژوهشگری غمگین بود که هرگز به آنچه می جست دست نمی یافت. همه‌ی زندگی دکریکو تراژدی تلخی بود که به کمدی انجامید. هم خودش سرگشته بود و هم دیگران را سرگشته کرد. ادامه مطلب: در ستایش جورجیو د کریکو؛ متافیزیسین اندوه و ماخولیا اضافه کردن دیدگ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.00 (4 رای)
نقد فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی / همه چیز هست و همه چیز نیست
  فیلم «من» اولین ساختة سهیل بیرقی از آن فیلم‌های قابل تأمل جشنواره سال گذشته است که پر از نکات مثبت و خرده قصه‌های متعدد و جذاب است که سعی دارند استخوان اصلی را محکم کنند اما این تعدد پراکندگی را نیز به وجود می‌آورد و نمی‌توان از آن به عنوان یک فیلم به تمام عیار یاد کرد. با این حال فیلم پر است از نکات مهم که جای آن در سینمای ایران خالی است. ادامه مطلب: نقد فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی /
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.00 (2 رای)
نقد نمایش «مستأجر» به نویسندگی و کارگردانی ستاره امینیان / زاده جهانی معلق
    چندی پیش نمایش «مستاجر» به نویسندگی و کارگردانی ستاره امینیان در تالار حافظ اجراهای خود را به پایان رساند. اجرایی از رمان معروف «مستاجر» نوشته رولان توپور، نویسنده فرانسوی که امینیان رگه‌هایی از «یادداشت‌‌های زیرزمینی» داستایوفسکی را هم در طراحی اثرش گنجانده و سعی داشته جهان برزخ‌گونه داستان‌های فوق را به شکلی مرموز در اجرا نمایان کند. ادامه مطلب: نقد نمایش «مستأجر» به نویسندگی و کارگردان
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.17 (3 رای)
نقد فیلم جوخة انتحار Suicide Squad: بدتر از آنچه فکرش را می‌کنید!
    به نظر می‌رسد که سال خوبی برای بلاک باسترهای سینمای هالیوود نباشد. سینمایی که سال‌ها است با ادبیات کمیک بوکی عجین شده است. پس از اکران فیلم بد و خسته‌کننده‌ی «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» که به شکست تجاری همه‌جانبه‌اب برا کمپانی تولیدکننده‌اش بدل شد، اکنون شاهد اکران فیلمی به مراتب بدتر از آن هستیم. فیلمی که من با احترام به نویسنده و کارگردانش؛ دیوید ایر که دو سال پیش فیلم قابل قبول «خشم»
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
نقد نمایش «دوباره اون آهنگو بزن سام»؛ کمدی سرحال با مشکلات جدی
  در سالن‌های مهم تئاتر ما با نمایش‌های کمدی زیادی سر و کار نداریم و کم کم اهمیت این گونة نمایشی کاملا در دست فراموشی است و اغلب تماشاگران وقتی از سالن تئاتری که یک نمایش کمدی در آن اجرا می شود تفاوتی با تئاتر آزاد حس نمی‌کند چنان‌چه پس از اجرای «دوباره اون آهنگو بزن سام» نیز علی‌رغم سرحال بودن اغلب مخاطبان، برخی از تماشاگران با عصبانیت آن را یک نمایش آزاد مبتنی با شوخی‌های سخیف می‌خواندند. این ف
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (2 رای)
کوتاه در مورد «غول بزرگ مهربان» آخرین فیلم اکران‌شده‌ی استیون اسپیلبرگ
    «غول بزرگ مهربان» سومین فیلم استیون اسپیلبرگ است که مشخصا برای قشر سنی کودکان ساخته شده است. سینمایی که در طی این سال‌ها شدیدا اسپیلبرگ بزرگ را وسوسه می‌کرد که دوباره به سراغ آن برود. ادامه مطلب: کوتاه در مورد «غول بزرگ مهربان» آخرین فیلم اکران‌شده‌ی استیون اسپیلبرگ اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.67 (3 رای)
یادداشت جواد مولانیا به مناسبت سالمرگ حمید سمندریان
آب جوش را كه در ليوان مي‌ريزم، پودرهاى قهوه‌اى از هم باز مي‌شوند، و همه ليوان قهوه‌اى مي‌شود. چون عادت هميشگى ليوان را بالا مى‌آورم و بو مي‌كشم، تمام شامه‌ام پر مي‌شود از بوى نسكافه و تمام روحم تو را به ياد مى‌آورد. تو را پشت آن ميز چوبى‌ات و پشت به پنجره‌اى كه رو به خيابان انديشه يكم بود. پشت همان ميز مي‌نشستى آرنج‌هايت روى ميز و انگشتان دستانت در هم گره مي‌شد و من هر بار در زمان استراحت‌مان
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران
عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس ایرانی و تنها برنده ایرانی نخل طلای جشنواره کن پس از دوره‌ای بیماری و پشت سرگذاشتن چند عمل جراحی در پاریس درگذشت.   کیارستمی از نگاه بسیاری از منتقدان و فیلمسازان جهان مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارگردان ایرانی بود و بارها نشریات مختلف او را به عنوان یکی از بهترین کارگردانان جهان انتخاب کرده بودند. روزنامه گاردین در سال ۲۰۰۳ که او را به عنوان بهترین کارگردان زنده

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما