اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
سارق: یک زندگیِ کمتر معمولی
  فرانک (جیمز کان) گاوصندوق بازکنی حرفه ای است که برای امرار معاش به خرید و فروش ماشین های دست دوم مشغول است.تمام کارهای فرانک برای نزدیک شدن به یک هدف انجام می پذیرد:تشکیل یک زندگی عادی.او در راستای همین هدف انجام کاری را برای مافیا قبول می کند اما آنها هدف های دیگری در سر دارند. مایکل مان با ساخت سارق (1981) نشان داد در دنیای مردانه‎ای فیلم می‎سازد که به نظر می‎رسید هاوارد هاکس و ژان پیر ملویل
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
بازبرداشت یا سرقت هنری / به بهانه اکران «همه چی آرومه»
    پیش درآمد سردبیر: تقلیدها از ابتدای راه هنر رایج بوده و هیچ‎گاه نهی نشده است؛ زیرا متن‎ها بر اساس پیش‎متن‎ها بنا شده‎اند. مطالعه‎ی این هنرها که نسخه‎ی دوم محسوب می‎شدند با نام پاستیش شهرت یافت. نامورمطلق به نقل از ناتالی پیگی‎گرو پاستیش را چنین تعریف کرده است: «واژه پاستیش تا اواخر قرن هیجدهم وارد زبان فرانسه نشده بود و به وسیله قیاس با تقلیدهای استادان بزرگ که  در نقاشی رایج بود، مورد استف
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
نوری بیلگه جیلان یکی از نمادهای غرور ترکیه*
    سینمای بیلگه جیلان را اساساً باید حاصل یک رجعت ایدئولوژیک به سنت سینمای متافیزیکِ الهام گرفته از عرفان‎های دائوئیستی دانست. ادامه مطلب: نوری بیلگه جیلان یکی از نمادهای غرور ترکیه* (2) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
آغاز کُرال
  هنگامی که صحبت در مورد قرون وسطی به میان می‎آید، بسیاری تنها به حکومت دینی یعنی سلطه‎ی کلیسا بر مردم می اندیشند. ادامه مطلب: آغاز کُرال (5) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
عقب مانده / نگاهی به فیلم خانه‎ امن Safe House
    خلاصه‎ی داستان: مت، مأمور مخفی سازمان سیا، مسئول اتاقک‎های بازجویی این سازمان است که به خانه‎ی امن معروف هستند. ادامه مطلب: عقب مانده / نگاهی به فیلم خانه‎ امن Safe House (2) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.00 (1 رای)
ژانر وحشت و تغییرات آن در دهه‎ی آغازین قرن بیست و یکم
مجید رحیمی جعفری     "فیلم ترسناک پیوسته یکی از پرطرفدارترین و در عین حال بی‎اعتبارترین و بدآوازه‎ترین ژانرهای هالیوود بوده است. این نوع محبوبیت به خودی خود دارای ویژگی‎ خاصی است که فیلم ترسناک را متمایز از سایر ژانرها قرار می‎دهد. این محبوبیت، فیلم ترسناک را محدود به طرفداران دوآتشه‎اش می‎کند و یا آن گروه از مردم را که تمایل به دیدن فیلم‎های ترسناک دارند –چه این تمایل ناشی از وسواس خاص باشد چه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.33 (3 رای)
باشگاه خودکشی: خودکشی در کوچه و خیابان برای رسیدن به رستگاری
    تصور کنید صبح زود در حال رفتن به محل کار یا مدرسه هستید و به محض اینکه که وارد کوچه‌‌ای فرعی می‌شوید با صحنه جنازه متلاشی شده چند نفر که به صورت گروهی خود را از پشت بام ساختمانی به پایین انداخته‌اند روبه‌رو می‌شوید! سپس در طول روز مدام اخباری مبنی بر خودکشی‌های گروهی در سطح شهر به گوشتان می‌خورد و مدام نگرانید که فرزند یا دیگر اعضای خانواده شما عضو این گروه‌های خودکشی نباشند و جنازه‌شان در م
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.67 (3 رای)
آخرین خانه سمت چپ (دنیس ایلیادیس): ادای دینی باشکوه
  سینمای ترسناک دهه‎ی 1970 را بهترین دوران این سینما لقب داده‎اند و آن‎چه باید از فیلم‎های محبوبمان انتخاب می‎کردیم، سینمای وحشت یا فیلم‎های آن در سه دهه بعد بود. من با توجه به علاقه‎ام باید بگویم به سراغ یکی از بهترین‎های دهه رفتم که ادای دینی به فیلمی به همین نام ساخته وس کریون است. خانه‎ی سمت چپ The Last House on the Left در سال 1972 توسط وس کریون یکی از بهترین کارگردانان تاریخ سینمای وحشت س

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما