اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست نقد «سلام بر فرشتگان» / فرزاد اژدری: کودکانی که هری پاتر و ارباب حلقه ها می بینند، «سلام بر فرشتگان» را ببینند

 

فرزاد اژدری - سلام بر فرشتگان

اولین جلسه نقد و بررسی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ظهر امروز پنج‌شنبه 13 بهمن با نمایش و نقد فیلم سینمایی «سلام بر فرشتگان» در سالن سعدی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش آکادمی هنر، این نشست با حضور فرزاد اژدری کارگردان، حسن علیمردانی تهیه کننده، شمسی فضل‌الهی ، ماه‌چهره خلیلی، کیمیا حسینی، سحر عصرآزاد منتقد، محمود گبرلو مجری و کارشناس و جمعی از اهالی هنر و رسانه برگزار شد.

 

در این نشست حسن علیمردانی تهیه کننده فیلم سینمایی «سلام بر فرشتگان» گفت : از ابتدا تصمیم داشتیم یک موضوع تلخ را به صورت شیرین بیان کنیم گرچه نمی دانم موفق شدیم یا نه، اما تمایل بسیار داشتم این فیلم را تهیه کنم. با گذشت دهه فجر امسال فیلم «سلام بر فرشتگان» ما هم دو ساله شد. دو سال پیش در ایام دهه فجر تلفن من به صدا در آمد و اژدری کارگردان فیلم گفت: فیلمنامه‌ای دارم و می‌خواهم این فیلم را بسازم. من نیز هنگامی که فیلمنامه را خواندم در آن مسائل بکر و اساسی را دیدم که تاکنون در فیلم کودکانه‌ای به تصویر کشیده نشده بود. ما نیز تلاش فراوانی کردیم تا این فیلم به بهترین شکل ساخته شود.

ماه چهره خلیلی - سلام بر فرشتگان 

در ادامه شمسی فضل‌الهی گفت: خوشحالم از این که چنین فیلمی ساخته شد، زیرا کسانی را می‌شناسم که از مرگ هراس داشتند و در مرحله افسردگی از مرگ به سر می‌بردند و دنیای کنونی را پوچ و بیهوده می‌دیدند. امروز می‌توانم به آنها پیشنهاد کنم تا این فیلم را ببینید.

وی گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم بار مثبتی که در فیلمنامه بود، بسیار پسندیدم و خیلی دوست داشتم که در یک فیلم کودکانه همکاری داشته باشم.

در ادامه این نشست ماه چهره خلیلی دیگر بازیگر فیلم گفت: بار اولی بود که فیلم را دیدم و باورم نمی‌شد از لحاظ جلوه‌های ویژه آن قدر پیشرفت کرده باشیم که چنین فیلمی را در ایران بسازیم. در ادامه کارگردان فیلم اظهار داشت: شش ماه قبل از این که فیلم‌برداری کار شروع شود، به همراه گروه صحنه به صحنه کار را طراحی کردیم که چیزی حدود 500 صفحه شده بود و از ابتدا می‌دانستیم که چه می‌خواهیم. برای من این فیلم یک نکته داشت که اگر یکی از عزیزان‌مان از دست برود، کودکان با این موضوع چگونه برخورد خواهند کرد و می‌خواستم این مطلب را با دانش اندک خود جا بیاندازم.

قصه این بود که فرشته مرگ و زندگی را داشته باشیم و در نهایت به این نتیجه برسیم که مفهوم مرگ و زندگی برای کودکان چگونه باورپذیر خواهد بود.

ماه چهره خلیلی مصاحبه برای سلام بر فرشتگان 

وی ادامه داد: نسل جدیدی که امروز ارباب حلقه‌ها و هری پاتر را می‌بینند، خوب است که فیلمی همانند «سلام بر فرشتگان» را ببینند.

در ادامه سحر عصر آزاد منتقد سینما بیان کرد : همیشه گفته می‌شود سینمای کودک محجور مانده است اما خوشحالم از این که امروز فیلمی برای کودکان با فیلمنامه‌ای با جزئیات کامل از نگاه شخصیت کودکانه بیان شده است و به مخاطب می گوید از زاویه نگاه کودکانه نگاه کنید.

در پایان این مراسم ماه‌چهره خلیلی خاطرنشان کرد:  بازی در این فیلم تجربه بسیار جالبی بود اما به خاطر گریم سنگینی که داشتم و کار اولی که برای کودکان اجرا کردم بسیار برایم رضایت بخش بود امیدوارم باز هم تکرار شود.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما