اختصاصی

تهیه بلیت برنامه‌های کانون فیلم

خوب، بد، زشت

خوب، بد، زشت

اکران نسخه اصلاح رنگ شده شاهکار سرجو لئونه

پنج‌شنبه 3 خرداد ساعت 17

تهیه بلیت

نابودی

نابودی

تازه‌ترین اثر کارگردان اکس ماشینا با بازی ناتالی پورتمن

جمعه ۴ خرداد ساعت 17

تهیه بلیت

طلوع مردگان

طلوع مردگان

از سه گانه مرگ جرج رومرو

سه‌شنبه 8 خرداد ساعت 17:30

تهیه بلیت

شب مردگان زنده

شب مردگان زنده

از مهم‌ترین فیلم‌های وحشت تاریخ سینما از استاد ژانر جرج رومرو

یکشنبه 6 خرداد ساعت 17:30

تهیه بلیت

ویپلش

ویپلش

یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جاز

دوشنبه 7 خرداد ساعت 17:30

تهیه بلیت

نقد سینمای اروپا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
نقد فیلم مرد سگی Dogman ساخته متیو گارونه: پرتره‌ای عالی از یک کله‌خر جنایتکار
کارگردان ایتالیایی، با یک دلال خرده‌پای کوکائین و مشروب فروشِ پرورش‌دهنده سگ، بر روی نکته ظریف تبهکاری به طرز خنده‌داری موشکافی می‌کند. مرد سگی ماتئو گارونه، الهام گرفته از یک داستان واقعی است، اپرایی جذاب از شهادت جنایی یک مرد غیرجذاب. فیلمی که این کارگردان را به دنیای مردمیِ واقعی در گومورای او در سال 2008 ارجاع می‌دهد، اما کدام یک تصویر شفاف‌تری از بی‌کفایتی عاطفی مسموم گانگستریزم، وحشی‌گری
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
نقد فیلم جنگ سرد The Cold War ساخته پاول پاولیکوفسکی؛ شور و احساسی از موسیقی، رقص با چاشنی سیاست
داستان کم حجم پاول پاولیکوسکی چگونه استادانه روایت می‌شود. او با فاصله‌ای پنج ساله بار دیگر به کن بازگشته (فیلم پیشین پاولیکوسکی «آیدا» بود که در سال 2013 در تورنتو همه را شگفت زده کرد و دو سال در جوایز مختلف ارج نهاده می‌شد) و عنوان فیلم او «جنگ سرد» به شدت خودنمایی می¬کند. در حقیقت اگر چیزی در فیلم این کارگردان لهستانی وجود داشته باشد که شاید ما هرگز نخواهیم آن را تجربه کنیم و بسیار رنجش آور ا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
نقد فیلم کتاب مصور The Image Book؛ اثری عجیب، نگران کننده وغنی
مولفی کهنه سرباز با فیلمی به مثابه مقاله به جشنواره کن بازگشته که تکه‌هایی از ویدیو کلیپ‌ها و تکه‌هایی مجزا از کشتاری وحشتناک را مانند یک فیلم وحشت کنار هم چیده است. کتاب مصور فیلمی است که بسیاری از ایده‌های آشنای ژان لوک گدار را با سرعتی غیرقابل انتظار و غرابتی عمیق تداعی می‌کند. کتاب مصور یک فیلم به مثابه مقاله با زبان بدنِ فیلمی وحشت است که مشخصا نگرانی‌های سنتی گدار درباره‌ی وضعیت اخلاقی سی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (4 رای)
نقد فیلم همه می‌دانند ساخته اصغر فرهادی؛ تهدیدی بیرونی، جراحتی درونی و روایتی معماگونه
  تهدید بیرونی، جراحتی درونی و در میان آن روایت معماگونه؛ سه مولفه تعیین کننده جدیدترین درام آدم‌ربایی قوی و دردناک اصغر فرهادی محسوب می‌شوند که سنگینی بار آن روی شانه‌های بازیگرانی چون پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم و ریکاردو دارین است. ادامه مطلب: نقد فیلم همه می‌دانند ساخته اصغر فرهادی؛ تهدیدی بیرونی، جراحتی درونی و روایتی معماگونه (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (4 رای)
نقد فیلم مرا با نام خودت صدا بزن (Call Me by Your Name) ساخته‌ی لوکا گوادانینو، عبور از مرزهای تاریخ
    شاعرانه‌ی جدید لوکا گوادانینو، صدای جدید سینمای ایتالیا حُسن ختام درخشانی است بر تریلوژی میل او. سه‌گانه‌ای که با «من عشق هستم» شروع می‌شود و پس از «شیرجه» با «مرا با نام خودت صدا بزن» به اتمام می رسد. همانند دو فیلم پیشین گوادانینو در اینجا نیز مساله‌ی اصلی بر سر شکل گیری یک عشق ممنوع است. رابطه‌ای که این بار در قالب شیفتگی اثیری یک پسر نوجوان به یک مرد جوان خوش سیما که همکار موقتی پدر ای
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (3 رای)
نقد فیلم بانو مکبث Lady Macbeth ساخته‌ی ویلیام اولدروید، مادام بواریِ نیکلای لسکوف
    نیکلای لسکوف نویسنده‌ی روس داستانی دارد با نام «بانو مکبث از منطقه‌ی متسنسک» که برای اولین بار در مجله‌ی تحت سردبیری فئودور داستایوسکی منتشر شد. لسکوف در این داستان نیمه بلند احوالات یک دختر روستایی(کاترین) قرن نوزدهمی را شرح می دهد که به اجبار تن به ازدواج با یکی از ملاکان منطقه‌ی متسنسک روسیه تزاری می‌دهد. این مرد که زینووی نام دارد با اصرار پدرش؛ بوریس در ازای واگذار شدن یک زمین به بوری

تحلیل تجسمی